13 maj 2013

Trädgård

Nu har jag gjort ett rede till fåglarna som jag tillverkade för något år sedan.
Det är inte så lätt att få tag i taggtråd  men med lite rundfrågning så lyckades det.
Äggen har jag köpt , de är av plåt.


 En liten sippa har dykt upp i rabatten jag vet inte vilken sort.
Den är mindre och mörkare i färgen än vanlig blåsippa.
 Aurikelsådden gror riktigt bra .

Ute i inglasade rummet så har en gul ros börjat blomma.
Jag vet inget namn.

Helgen har fortlöpt i trädgårdens tecken nu börjar det komma upp en hel del .
I drivhuset så gror det som bara den, jag tycker att det kan sakta ner lite för de går ju inte att plantera ut.


Hoppas att du har haft en riktigt fin trädgårdshelg.

Varmt välkommen till dig som är ny följare till min blogg.
Det gör mig glad att du vill fortsätta titta in hos mig.

Ha en riktigt fin trädgårdsdag

Kram
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Så fint du har det här!
    Fåglarna och boet är ju underbart!
    Nu är det en härlig tid ute ;)
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Jag är alltid lika imponerad av mina bloggvänners kreativitet - så fint med fåglarna och boet! Här är det rena försommartemperaturerna, men väldigt torrt - man är aldrig nöjd...
    Ha en skön vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Både din fågel och ditt nya fågelbo är sååå superfina!!!Härligt med aurikelsådden ska bli kul och se sen vilka färger du får på dem.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Så tufft och roligt med fåglarna och deras bo med ägg!
    Kul idé :-)
    Spännande med aurikelsådd.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  5. Det är underligt för jag tycker det har kommit längre hos dig uppe i norr än här nere i väst....men det är underbart att titta på bilderna! Och vad du har sått. Kaxigt fåglebo! Jättefint och konstnärligt.
    Agneta kram

    p.s. jo, vi svamlade något om byte av aurikler förra våren, jag hade en nyans och du en annan, vi får väl se om minnena kommer tillbaka för oss....d.s.

    SvaraRadera
  6. Jag har haft en kanonbra trädgårdshelg. Varit i trädgården och "jobbat" hela helgen. Ikväll gräver min man om komposthögarna med traktorn. Skönt när även det är gjort.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Taggtråd passar betydligt bättre i trädgården än ute i naturen. Kul idé med fågelboet.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. fåglarna och boet är jätte fina
    jag har haft barnbarnet med familj på besök så inget trädgårds jobb på hela helgen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  9. Wow, redan en ros i blom, även om det är inomhus. Lycka till med dina rosor, att klippa är inte svårt, man tränar upp sig.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åhhhh så fina dina fåglar är och boet blev ju perfekt!!!
    Ha det bra nu!

    SvaraRadera
  11. Så fina fåglar du gjort och taggtråden till boet är superläckert:-)

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera
  12. Så supersnygga fåglar och rede du har gjort.
    Helt i min smak :=)

    Härligt då frösådder växer och mår väl.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62