15 maj 2013

Växtkraft



Nu växer det och gror i drivhuset.

På övre bilden så sträcker sig  Klockrankan upp i taket.
 När jag flyttade ut den i drivhuset så var den ända upp i taket i förrådet så jag vek bara ner den för att kunna flytta ut den i drivhuset. 
Nu har den satt fart igen. Det är tur att den verkar vara tålig . 

Perenna fröna gror också i en del krukor är det rätt så fullt men för små för att skola om.

Magnolia siboldii fröna har grott. Jag fick frön av Ing-Marie Rosengren. 

Idag så njuter jag av tillvaron för vi har fint väder :o)

Ha en riktigt fin dag

Kram
Gunilla

9 kommentarer :

  1. Där är det full fart ser jag.Jag har tömt min källare nu och satt ut en del i rabatterna,men i natt har det varit kallt.vi hade bara +3grader i morse så på en del håll har det nog varit frost.Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Så härligt att se hur det växer hos dig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Fin klokkeranke :-) Kos deg i finværet :-)

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med VÅR både i växthus o utanför.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. Ojojoj...vad det växer. Min magnolia har inte kommit så långt, men den är på gång. Förra året hade jag något djur som åt upp bladen. Hoppas den får vara ifred i år.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Värst vad det växer hos dig! Gott med växthus....längtar också efter ett....

    SvaraRadera
  7. Otroligt, så mycket du odlar i ditt växthus! Jag är verkligen imponerad! Sen ska ju allt planteras ut också - vilket jobb!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera
  9. Så underbart det ser ut, med en massa växtkraft.Ser ut att gro bra för dig, kul!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62