10 juni 2013

Efter många års väntan



Äntligen efter flera års väntan så har Ramonda Myconi blommat med en stängel och två knoppar. 
Jag köpte en planta för ca 5 år sedan och har flyttat den också för den ville inte blomma . 
På sin nuvarande plats har den varit i 3 år.

Och äntligen så blommar den. 
Jag har gått och tittat länge på den när den visade knopp. 
Så nu på morgonen så slog den ut.
Det var lite svårt att fota den för den är så liten.

Idag så fick vi lite regn ock åska men snabbt övergånget.

Hoppas att du njuter av det fina vädret.
Nästan myggfritt nu men nu kommer det nya otäckingar. Bromsen.

Ha det gott.

Kramar
Gunilla

15 kommentarer :

  1. Tur att du har tålamod.5 år är ju en ganska lång tid att vänta på en blomma.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. En liten sötnos! Jag är dock alldeles för otålig för den sortens väntan....
    Men vad vet man när det gäller trädgårdsintresset? Det kan förändras med tiden? ;)

    SvaraRadera
  3. Such sweet surprise, felicitations! :-)

    SvaraRadera
  4. Så søt den er! Veldig hyggelig at den endelig blomstrer :-)

    SvaraRadera
  5. For en tålmodighet du har. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves må jo være et passende ordtak for deg i dag... Men vakker er den...

    SvaraRadera
  6. Vilket tålamod du besitter! Jag lovar, jag hade ledsnat för längesedan och pillat ner något annat där.....
    Usch för det sistnämnda....det räcker med "oljudet" när de kommer....dessutom behöva känna av dem....usch och fy!

    SvaraRadera
  7. Endelig! Det må være en deilig følelse. Tålmodighet og tid hjelper innimellom. Så,fin den var. Bare å nyte.

    SvaraRadera
  8. Oj så länge du fått vänta på den lilla sötnosen, vilket tålamod! Efter två dagar med behövligt regn ser det ut och bli soligt och fint idag på min sista arbetsdag innan sommarlovet, fantastiskt skönt!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den som väntar på något gott...
    väntar oftast för länge, men denna ser helt underbar ut.
    Tänk att den alls vill överleva i vår del av landet.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  10. Ja, som trädgårdsägare får man ha tålamod, men det var ovanligt länge du behövde vänta på den lilla sötnosen...
    Här skulle vi behöva lite lite regn, ikväll vattnar vi!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Jag gillar när man har tålamodet att vänta och vänta och vänta. Tids nog får man sin belöning. Grattis!

    SvaraRadera
  12. Det förstår jag att det känns jättefint efter 3 år, att det
    lyckades äntligen med plantan.
    Jag saknar ditt fina sommarhus, som Du hade förut som
    header. men lilla vän det är vackert detta med.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  13. Wow, vilken sötnos. Vilket tålamod du har haft och så gäller det ju att komma ihåg var man har satt den........det är inte riktigt min grej ;D /Anette

    SvaraRadera
  14. Tålamod är något en trädgårdsodlare verkligen har.
    Vacker växt som är värd den långa väntan.

    Upptäckte ikväll att några bloggar bla. din var försvunnen från min bloggrulle.
    Nu har jag gjort nya länkar som jag hoppas inte blogger 'slarvar' bort igen.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  15. Det är så roligt när det äntligen händer! Som man får vänta på vissa växter...men det brukar vara värt det!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62