6 juni 2013

En trädgårdstitt.

  Meconopsis napaulensis en frösådd som blommar så fint.
 Aqulegia.
 Rododendron "Chunninghams White" blommar rikligt den ser ut som om den är snötäckt
 Krollliljans knoppar är riktigt dekorativa.
 Narciss anemon
En akleja som jag har frösått för ett antal år sedan det är  en stor favorit. 

Nu har äntligen myggen blivit mindre i antal så det går att vara ute lätt klädd med myggmedel. Härligt.

Önskar dig en riktigt fin Nationaldag och en fortsatt härlig fortsättning på veckan . 

Varma  kramar
Gunilla

7 kommentarer :

  1. Vilka underbara bilder...!!!
    Mygg....jag ryser bara jag tänker på dom...stora som flygplan är dom oxå.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackert det blommar hos dig! Min Cunninghams White är överblommad sedan två veckor, så vi ligger lite före er fortfarande.
    Så fina aklejor du har, dom vill aldrig lyckas här...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint hos dig. Underbar färg på Meconopsis napaulensis . Och Narciss anemon gillar jag jättemycket.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Sommaren har nog kommit längre hos dig jämfört med här. Mycket fint!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Meconopsis napaulnensis, så vacker hur har du fått den att blomma, frö eller planta?

    SvaraRadera
  6. Kul att se att er rhododendron vill blomma så fint, den cunninghams white som vi testade en gång krymte för vart år för att så till sist dö bort.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Många snygga gobitar.

    Myggen är som galna och det går absolut inte att vara utan min lilla myggmaskin som håller dom lååångt på avstånd.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62