15 juni 2013

Trädgårdstitt.

Meconopsis quintuplinerva , Klockbergvallmo
Primula sieboldii, praktviva
Corydalis scouleri . Nunneört
 Phyteuma nigrum
Så här ser det ut ute hos oss på sommarstället nu i Juni.

Det jag kämpar med nu i trädgården är små larver som förstör blomknopparna. En del växter har blivit helt förstörda . Larverna har bosatt sig i blomknopparna och äter upp dom. 
Det är något som verkar vara extremt mycket av i år. :o(

Här har vi fått en del regn så nu behövs lite sol.

Önskar dig en riktigt härlig helg och en fin fortsättning på kommande vecka.

Kram
Gunilla

16 kommentarer :

  1. Tack för titten. Du har mycket fint som blommar nu.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för titten, så mycket fint du har! ....och vilken häftigt snygg header! Misstänker att det är hos dig och då kan jag bara gratulera till ett underbart trädgårdsparadis!

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma till dig Gunilla!
    Njuter av dina underbara blommor och trädgård varje gång jag tittar in!
    Skulle gärna ha gröna fingrar jag också ;O)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Vacker blomning i din fantastiskt vackra trädgård!
    Headerbilder är underbart vacker!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Så vackert du har det!! Klockbergvallmon är ju helt underbar med sin blekt violetta färg. Ja, usch. Larver här också. Det är bara att tålmodigt plocka och plocka. Man blir så himla ledsen. Ohyra är det tråkigaste jag vet i trädgården.....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Klockbergvallmo, vilken exotisk växt! Den har jag aldrig ens hört talas om! Helt underbar! Men jag lyckas ju inte med vanlig bergvallmo, så jag får nog nöja mig med att titta på din...
    Hoppas att du får bukt med dom där larverna, det är så tråkigt när något sådant kommer in i ens trädgård!
    Ha en skön ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Härlig blomning hos dig. Tänk att ni redan är ifatt oss som bor lite mer söderut.
    Fortsatt trevlig helg.
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Så grönt, lummigt och fint du har i trädgården.
    Fina växter och jag gillar dom alla.
    Men usch och fy vad tråkigt med larver, hoppas du lyckas dräpa dom alla.

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart sommarställe ni
    hoppas du blir av med de äckliga larverna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  10. Oh så glad jag blev, jag skrev ju för ett tag sen att jag
    saknade huset. Detta var underbart, Ni har så fint
    vid ert sommarhus. Det är en fröjd att titta till ER.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  11. Vi får hoppas att det blir sol nu efter regnet som vi har haft, kanske kommer förbi i morgon.

    Kram Magdalena!

    SvaraRadera
  12. Du har så många delikata, rara växter, gracila och underbara i färgen! Jag njuter av bilderna.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Så vackert du har det och klockbergvallmo har jag heller aldrig sett, den ska jag hålla ögonen öppen efter. /Karina

    SvaraRadera
  14. Såå vackert du har!!

    Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  15. Jättefint du har det! Vad är det för blomknoppar som larverna har gett sig på? Kanske bäst att klippa ner allt och hoppas på en senare blomning? Själv är jag nästan mer förtjust i krypen man hittar i trädgården, men dom får inte äta upp mina plantor förståss! :)

    SvaraRadera
  16. Klockbergvallmon var en riktig skönhet.

    Ha det finfint,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62