2 juli 2013

Piontider

Nu blommar en hel del av pionerna. Det doftar riktigt gott när doftpionerna blommar. Denna Ioth pion Kopper Kettle har ingen doft men är riktigt fin och stadig behöver inget stöd.


 En pion som verkligen doftar gott är "Peacher"
 En pion som jag inte har något namn på. Doftar.
"Miss  Mary" Här har jag inte fångat den rätta färgen den är mycket mörkare i färgen. 
 "Bowl of Beauty". Har nu börjat slå ut.
En okänd pion svag doft.
Nu växer det både det som jag planterat och det som flyttat in i rabatterna riktigt mycket. 
Vi har fullt upp med att hålla koll på ohyra och ogräs.
En del  nyplantering har det blivit och mera blir det säkert.

För i år så har vi inga grupper på besök så jag får äntligen härja fritt i rabatterna och ta bort växter som växer för bra och som jag haft länge så de delas och krukas.

Att inte ha någon press på sig känns otroligt skönt. Nu kommer trädgårdsbesökare spontant och då får de ta det som det är.

Önskar dig en fortsatt härlig sommar

Kram
Gunilla

20 kommentarer :

  1. Tack för pionvisningen, nu måste jag ut och fota mina...

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önska att jag kunde få titta runt i din fina trädgård!
    Men det är lite långt att åka...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken extra fin pion du har (1:a bilden) helläcker.
    Nu är ju ALLA pioner helt underbara och man går och stoppar näsan i alla :-)

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  4. Va många fina pioner ni har! Pioner kan man inte få för många av, så jag jobbar på saken med att skaffa flera hit också:-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Härligt med alla era fina pioner som blommar nu, våra har precis blommat över, dom flesta i alla fall. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  6. Härliga underbara pioner...man kan nästa känna doften....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Vilken praktfull pion, kopper kettle är. Både stilig fasong och inte minst en fantastisk färg.
    Som det blommar hos dig måste det vara en fröjd att pota runt i rabatter. Skönt att du har hela sommaren åt dig själv :)

    SvaraRadera
  8. Men så härligt!
    Hur länge har du öppet för försäljning?

    SvaraRadera
  9. Åh älskar pioner!Härliga bilder. Tyvärr har mina redan blommat över. Utökade med 4 nya sorter i år :)

    SvaraRadera
  10. Underbart med Pioner! De blommar här hos mig i Ludvika nu också. Jag har några som kanske är Peacher eller den doftande du inte har nåt namn på. De är gamla delade från farmor och mor, och börjar i ljust rosa för att sedan nästan bli vita. Och vilken doft.. Det räcker att ta in en, så doftar det i hela huset. Glad sommar!

    SvaraRadera
  11. Åh va fint! Blir inspirerad att köpa fler Pioner. Finns så många fina sorter... Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  12. Ja så fint som du har det i din trädgård så förstår jag att folk kommer och tittar! Pioner är allt bra härligt! Har förr om åren haft en hel del olika sorter, men eftersom jag flyttat och lämnat kvar, så får helt enkelt var sak ha sin tid och då fick pionerna stryka på foten..den här gången...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Pioner kan man inte få för många av. Miss Mary ser jättefin ut och Bowl of beauty är ju ett litet konstverk. Förstår att det är skönt med visningsuppehåll. Själv har jag aldrig vågat anmäla mig till öppna visningar.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  14. Så vackra pioner ni har.
    Hos oss trivs de inget vidare, kanske de ogillar att växa i skuggan av stora björkar som tar allt vatten och all näring?
    Jag får njuta av dina vackra bilder istället.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  15. Kikar in för en liten sommarhälsning :)

    Underbara pioner!! Njut och ha det gott i sommaren...hihi..


    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  16. Otroligt vackert i din trädgård och pionerna är ju underbara!
    Och bilden i headern, helt ljuvlig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Dessa underbara Pioner som bjuder på sådana vackra blommor.
    Ioth pionen var supersnygg.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla och tack för din rara kommentar!
    Önskar dig en fortsatt bra sommar!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  19. Så underbart med Pionerna, men de har väl snart blommat över.
    Men den underbara doften glömmer man aldrig.

    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62