27 augusti 2013

Njuter av dagarna

Jag har varit ledig ett par dagar från trädgårdsarbetet för att kurera min onda rygg. 
Det har börjart det kännas lite bättre men jag känner att jag får ta det lite lugnt ett tag till.


Här har en ny clematis "Vihma" börjat blomma. Den planterades förra året. Inköpt från Estland.

Det är nu som clematisarna blommar som bäst, phloxen sprider god doft i hela trädgården. Så nu gäller det att njuta .
En hel del är på gång i rabatterna. 
Stora flyttkarusellen bland växterna är på gång, så till våren så får jag väl huvudbry för då har jag glömt vart jag planterat allt :o)
Lite nytt blir det också. 

Bilder kommer när jag gjort klart.

Ha det gott och njut av dagarna.

Varmt välkommen till nya följare av min blogg.
Jag blir otroligt glad.

AugustiKRAM

Gunilla

11 kommentarer :

  1. Nydelig clematis! Ønsker deg god bedring i ryggen :-)

    SvaraRadera
  2. Man kan jo godt se at det ikke er lenge siden du arbeidet i hagen, for fint er det der!! God bedring!

    SvaraRadera
  3. Ja, ta det lugnt, trädgårdsarbetet finns kvar...
    God bättring!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Sköt om dig och njut av din fina trädgård...<3
    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Fina bilder. Kul att klematis 'Vihma' har överlevt och blommar så snyggt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!

    Hittade hit av en tillfällighet och vilken vacker trädgård du har. Så smakfullt arrangerat - en trädgård i harmoni.

    Hälsningar från en annan Gunilla

    SvaraRadera
  7. Glömde fråga om den Törnrosas kjortel du visade här förut.
    Den blommade fint på hösten hos dig, men hur mycket nattfrost tål de?
    Har några själv (första året) som jag hade tänkt att spara i matkällare till nästa år om det går, men vill ju inte att de ska frysa ihjäl vid första nattfrosten.

    SvaraRadera
  8. Ta det lugnt och vila ryggen! Själv har jag en nacke som är sliten och ond.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Aj, aj för ryggont.
    Ta det lugnt och försök att vila ofta.

    Även jag håller på att fixa och dona runt i rabatterna. Men det går väldigt saaakta.
    Känner mig faktiskt lite lat för stor del av dagen tillbringar jag på altanen sittande i solstolen med en kopp kaffe :=)

    Hade tyvärr bara två portioner frö av Diphylleia grayi och dom fick nya ägare väldigt snabbt tidigare idag.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  10. Det är bäst att lyssna till kroppen!
    Ta hand om dig och ha det så bra vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  11. Jag har förstått att det från Estland man ska beställa klematis!!! Vart infrån beställde du? Vihma ser fantastiskt fin ut. I svenska butiker finns det ju bara samma och samma år ut år in!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62