31 augusti 2013

Trevlig Helg

 Här syns det att hösten har börjat visa sig.
Vildvinet har börjat få sin  röda höstfärg.
En  flox som jag köpte för två år sedan blommar för första gången i år.
Lite läcker färg på blommorna . Rosa/grön. 
"Sherbet Blend ". En fin höstflox , doftar.
Färgen på bilden är inte riktigt rätt.


Jag är igång igen med rabatterna som skall planteras. 
Försiktig med lyften och det som är tungt är jag fortfarande för att jag inte skall få ont i ryggen igen.

Stora stenar skall upp ur jorden för att det skall gå att plantera.
En del använder jag i rabatterna.
Jag tror ibland att jag bor i stenrike.

Det går framåt så nu skall en hel del  jord forslas dit också.
Växter skall flyttas så  det blir förhoppningsvis bra.

Nu är jag ganska dålig på bloggandet. 
Men jag försöker kika in till dig så ofta jag kan.

Trevlig Helg

Kram
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Vad fint du har det
    läste om din torr fåra,en sån skulle jag vilja ha men här hos mej finns inte en enda sten bara fin sand "suck"
    ha det så bra
    och krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  2. underbara bilder.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Den höstfloxen var så fin. Kan tänka mig att du har massor av sten i din backe. var försiktig det händer fortare än man kan ana det där med ryggen.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Är hösten redan här? Usch och fy, vill ha sommar länge än :-))
    Är också väldigt dålig på att kommentera i andras bloggar, men den där tiden, den räcker inte alltid till. Att göra ett inlägg går betydligt mycket fortare än att skriva kommentarer till alla bloggar man är inne och tittar på.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Du har som vanligt så vackert hos Dig. Har Du ingen Du kan be om hjälp om Du skall taga upp sten i backen.
    Det är ju tungt sådant arbete.
    Ta det lite lugnt och tänk på ryggen.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  6. Ja, det är svårt att låta bli trädgårdsarbete när man har något man vill göra, men var rädd om din rygg!
    Vilket jobb ni har med all sten - desto mer fantastiskt är det, att du har en så fin trädgård!
    Ha en skön söndag, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Ja hösten är här , visst är det fint med alla de röda,gula färgerna som kommer men lite vemodigt samtidigt också. Jag gillar höstflox och har köpt på mig 3 nya sorter i år.Ta det lugnt med ryggen!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Gillar din höstflox! Stenupptagning låter inget vidare, det kan ju knäcka vem som helst så var försiktig! Din trädgård är fortfarande bedårande vacker även om hösten börjar ge sig till känna. Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  9. Hösten kom förra vecka även hit.
    Vemodigt.

    Snygg Phlox!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  10. Jag verkligen älskar flox. Här har de blommat sedan slutet av juli och doften är ljuvlig.
    Ha en skön helg själv
    Annika

    SvaraRadera
  11. Det är en härlig tid nu och när höstfärgerna kommer är det så vackert!
    Vet du, jag har också en Sherbet Blend men den är i kallrosa och grönt!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Den här sommaren har vi nog alla varit dåliga på bloggandet, det finns ju så mycket annat än att sitta inne vid datorn.....själv har jag lagt ner trädgårdsarbetet just nu, blir nog till våren igen....älskar nämligen hösten och bara få gå och njuta av den höga klara luften och färgerna och allt vad därtill hörer.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62