18 september 2013

Ränderna går aldrig ur.

Nu håller Gentianan sino - ornata "Eugene´s Allerbester" på att slå ut. 
En riktigt fin gentiana med fint tecknade knoppar.
Här har bladen blivit gula av torkan men det är ju en alpin växt som gillar läget. 
Hoppas bara att alla knopparna hinner slå ut innan frosten tar den.

Nu har vi fått rikligt med regn och det verkar fortsätta ett par dagar till.
Men det är ju behövligt i de torra markerna.
Fast lite sol emellanåt är ju inte helt fel.
Det hoppas jag på.

Ha det gott
Kramen

Gunilla

12 kommentarer :

  1. Sån fin randning den har på utsidan.Mina har redan blommat över.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg planta...här har regnet uteblivit och allt håller på se väldigt hängigt ut...hösten är på intåg...!!!

    Ha det bra...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart blå färg! Jag tycker, att det brukar vara svårt att hitta rent blå blommor, dom flesta går lite åt lila...
    Regn här idag också, så det har blivit lite innesysslor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Så fin blå färg den har, Hittade en vit iår den har stora knoppar som håller på att slå ut. Jag gillar den blomman.
    Ha en fin torsdag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Underbar!!Jag håller tummarna för att den hinner blomma i all sin prakt för dig!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Höstgentianorna tillhör mina absoluta favoriter och särskilt `Eugens allerbester´som är en fylld variant. Även om allt har torkat bort här i sommar har jag försökt vattna mina gentianor för de tillhör höstans höjdpunkter. Dessutom tål de en del frost och blommar fint vidare.

    Här börjar knopparna synas.

    SvaraRadera
  7. Vackra blå blomster! Älskar blått, har fortfarande blå nunneört i blom.

    SvaraRadera
  8. Här brukar G.sino-ornato blomma under ett tunt snötäcke i början av nov. Brukar skicka det som 'grattis-kort' eftersom syrran fyller år då.

    Nu på morgonen har regnet även letat sig hit. Hoppas bara att det inte stannar för länge.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. så söt.
    Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker blomma.
    Gentiana. Är den en lökväxt?
    Ha det gott.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt med dessa senblommande pärlor! De första på våren och de sista på hösten uppskattar jag särskilt mycket.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62