13 september 2013

Vad blommar hos mig nu.. Blommig Fredag

 En växt som jag frösådde i fjol och läste sedan om att den skulle vara 1-årig. Döm om min förvåning när den kom upp i våras och har blommat oavbrutet hela sommaren. Erodium cicutarium "Skatnäva"
 Ett stort antal clematisar blommar nu. Här är det "Romantica" längst bort sedan "Ketu Öde" och den ljuslila "Bleknity Aniol"
 Här blommar Törnrosaskjortel. En stor favorit.
 Klippstånds
 Lewisia
 En liten kransveronica "Rosalie"
Sockblomma.

Detta blir mitt bidrag till Blommig Fredag. 
Bland Rosor och Bladlöss finns fler deltagare.


Jag blir riktigt glad för din kommentar.

Önskar dig en riktigt fin Fredag och en Trevlig Helg.

Kram
Gunilla



28 kommentarer :

  1. Så mycket fin höstblomning du bjuder på och så gillar jag dina krattor!
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Underbart, med så fina klematis, Törnrosaskjortel, skall jag lägga i önskelistan, den är fin. Ha en skön helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med all höstblomning!
    /Malena

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra höstblommande växter.
    Det är fortfarande mycket som blommar i rabatterna. Kan bero på det ljuvliga höstvädret och frånvaro av någon frostnatt. Helt underbart!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Du har ju mycket som blommar fortfarande! Jag undrar om inte clematisar är dina favoriter? Du har så många och dom verkar ju trivas så bra hos dig!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Dina Clematis var fina som blommar nu.Dom lyser så vackert .
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder på dina sensommarblommor! Så söt den lilla Skatnävan är, påminner lite om Flocknävans blomma./ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att ni har så mycket fina blommor än även i norr.
    Svårt att veta om det är höst eller....
    Ha en fin fredags kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Vad? Blommar sockblomman NU hos dig? Det kanske är en andra blomning? Otroligt fin lewisia!!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Spännande med skatnävan. Visst är klematisarna tacksamma.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Wow! Vilken Törnrosas Kjortel.... hur gör man? Jag fick frön i våras av STA som jag satte... De skulle vara tröga i starten och sen komma.... Den blev en stängel med små blad ca 20 cm hög och fem normalstora blommor.... Javisst vacker men inte överdådig direkt ;)

    må gott!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig blomsterfägring du visar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. Så fint at den fiolen kom opp igjen i år. Nydelig farge!

    SvaraRadera
  14. Vackert! Din Törnrosaskjortel är väldigt fin, den ska jag prova för första gången nästa år. En Sockblomma som blommar om har jag aldrig sett förut.Kul!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. ÅÅ blommar både lewesia och sockblomma hos dig nu, så kul!!Denna höst är njutbar både vädermässigt och blommässigt!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  16. Ser ju härligt ut! Jag antar att du inte har haft frost ännu då. Men det närmar väl sig förstås. Ha en fin helg /Anette

    SvaraRadera
  17. Roligt med Skatnävan. Sånt gillar jag - överraskningar som blommoar oavbrutet.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Så rikt det blomstrer hos deg på sensommeren! Artig med geraniumen:) Ha en trivelig helg.

    SvaraRadera
  19. Så mye fint som blomstrer hos deg nå! Torneroses kjortel er en favoritt her også :)

    SvaraRadera
  20. Åhh vad härligt det blommar hos dig!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  21. Ingen höst ännu hos dig heller av de fina bilderna att döma.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  22. Ha en fin lördag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Ny-ydelig Erodium og klematis!

    SvaraRadera
  24. Men vilken härlig överraskning! En ettåring som kommer igen. Spännande att se om den kommer tillbaka nästa år. Ser jättefint ut hos dig
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  25. Jättefina bilder! Och vilken fin damm ni har! (såg på den översta bilden). Du frågade mig om den vita thalictrumen, och ja, den ÄR vit och dubbel :) Men dessvärre har jag tappat bort namnet på den.

    SvaraRadera
  26. Vackra bilder! Ser att jag har några av blommorna som du också har, och det är ju skönt att se eftersom jag strävar efter att ha tåliga växter som klarar lite kallare klimat. Så fint du har arrangerat Törnrosasskjortel! Den är min favorit också.

    SvaraRadera
  27. Den där Skatnävan var ju jättesöt och dina klematis är fantastiska! Törnrosaskjortel verkar spännande tycker jag.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62