13 oktober 2013

Än är det inte slutblommat.

 Gulklinten har börjat  blomma igen.
 Blodnävan "Max Frei" blommar rikligt än.
 Här kikar en blomma av Corydalis elata fram i en funkia
Höstblommande Trädgårdsstormhatt blommar troget.

Denna höst är otroligt lång och varm. Vi har ännu inte haft någon frostnatt.  Plus 1 grad är det lägsta här ute på sommarstället. Kanske för att det ligger vid havet.

Jag är glad för att växterna som är sen blommande hinner visa sin blomning. Det blommar rikt bland clematisarna så de får nog känna på frosten.

Önskar nya följare varmt välkomna roligt att du hittade hit.Det blir jag riktigt glad för.

Ha det gott. Kram
Gunilla

10 kommentarer :

  1. Jag bor också nära havet och så här års är det en stor fördel. Vänner som bor bara någon mil härifrån har haft nattfrost, men vi har sluppit det än så länge:-)
    Trädgårdsstormhatt har jag inte i trädgården, men borde ju skaffa det - de är så otroligt vackra!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  2. Det måste var en ovanlig höst för er där uppe, som är vana vid lägre temperaturer! Du får passa på att njuta så länge det varar!
    Här nere har vi inte heller haft någon frost ännu, men det är ju mera vanligt...
    Änglatrumpeterna har i alla fall fått flytta in i garaget nu!
    Ha en fin, ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ja, denna höst är helt underbar vädermässigt. Tycker det är så kul då det fortfarande blommar i rabatterna :=)
    Men nu har vi kallt, -5º så nu nyper nog frosten växterna i natt.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är fantastiskt att det bara fortsätter att blomma:)
    Kram Malena

    SvaraRadera
  5. Man tror inte är sant, i mitten på Oktober så är det fortfarande växter som
    blommar. Sådan underbar Höst vi haft och har. Men i morse lovade De kyla
    snart från SMHI. Men det förstår vi ju, att detta inte kan vara i evighet.
    Men det bliver något att minnas. kram från Harriet

    SvaraRadera
  6. Havet värmer på hösten, samma hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hei! Det er så deilig med fager og blomstring nå. Vi har hatt flere frostnetter, men fremdeles er det blomster å se.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  8. Tack vare värmen i höst så börjar växterna om igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag är en gammal följare... :) Alltid lika rofyllt att hälsa på här.
    Ha en bra vecka, trots att kylan och vintern just är bakom dörren.
    kram

    SvaraRadera
  10. Men som det blommar hos er!
    Här i norr finns inte mycket kvar av sommarens fägring.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62