11 oktober 2013

Blommig Fredag

Veckans tema hos Helene som har Blommig Fredag  
"En Tuffing"
Jag tyckte att det var lite svårt men efter lite letande hittade jag
en liten tuffing. Penseer är ju riktiga överlevare.
Här har en liten pensee hittat en växtplats.
 Mitt i grusgången.
De fröar gärna av sig och hamnar lite här och där. 
Så man har gratis penseer flera år efter första inköpet.

Kika in till Helen Bland rosor och Bladlöss så får du se flera bidrag.
Önskar dig som tittar in en riktigt Trevlig Helg

Kram
Gunilla

28 kommentarer :

  1. Ja, emnet i dag var ikke enkelt, og jeg leser om flere som har slitt litt i dag :)
    Stemorsblomster er virkelig noen tøffinger, og de er så søte der de dukker uventet opp. Ha en fin helg!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Ja dom där småttingarna kan man hitta lite överallt.En del flyttar jag till kruka eller ut i en rabatt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra val till temat Tuffing!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Ja, Penseér är ena riktiga tuffingar som kan dyka upp både här och där.
    Bra val.

    Vilken vacker header du har.
    Höstens låga solstrålar över en vacker trädgård.

    Önskar dig en trevlig helg Gunilla.

    SvaraRadera
  5. håller med om lilla tuffingen där en växt som finns överallt och överlever allt ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  6. Pensé var ett jättebra val! Vi har också några frösådda penséer på oväntade ställen, de flesta i ren grus eller bland stenar. De är riktiga tuffingar.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Det finns många tuffingar i växtriket...Penseér är verkligen både vacka och tuffa....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Heisann!

    ÅÅÅÅÅ, hvilken tøffing... og så vakker. Ha go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  9. Det är en trevlig blomma och den finns ju i så många färgvariationer.

    SvaraRadera
  10. Penséer är ibland riktigt tuffa, en gång så blommade en övervintrad planta så fort snön smälte som låg över den, att det låg snö runt omkring var inget som den besvärades av.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Men, absolut! Något tuffare än styvmorsvioler och penséer får man leta efter!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Japp! Visst är det så! Jag har hittat flera stycken nu på höstkanten som slagit ut sina söta ansikten.... Och det är sådana som jag hade planterade i krukor förra våren och förrförra och även året innan dess..... En galet Tuff blomma!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Haha vilken liten tuffing! Ser ut som den blivit överkörd men reser sig igen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Den lilla pensén är verkligen tuff!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken söt liten tuffing som sitter där i gruset.De är enastående på att fröså sig och att komma igen även då de haft snö på sig.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  16. Nydeleg bilde av tøffingen stemorsblomst !
    Som du seier, dei dukkar opp på dei utrulegaste stader og
    det er herleg.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  17. Imponerende! Rett opp fra steinene :-) Kjempefin.

    SvaraRadera
  18. Verkligen en Tuffing det där, har den också lite här och där.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  19. hihi, ja vi hade samma tanke vi!
    Och samma namn med =)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  20. Det var en söt liten tuffing! Man blir glad när de poppar upp här och där! Ha en skön helg!/ Titti

    SvaraRadera
  21. Jag älskar penéer i grus, det är otroligt vackra tuffingar. :)

    SvaraRadera
  22. Godt valg! Stemorsblomsten er utrolig tøff. Så blomstrer den jo uendelig lenge.

    SvaraRadera
  23. Att penséerna frösår sig mycket i gruset skriver jag också under på! Lite ogräsvarning är det allt, fast de är fina så jag har överseende med det :)

    Önskar dig en fin lördag

    SvaraRadera
  24. Hej!

    Det är så häftigt att en del blommor tycks kunna växa precis var som helst i ingenting alls. Här frösår sig penséerna mellan stenplattorna på terrassen. Mycket trevligare än maskrosor :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  25. Så ljuv och ändå så tuff!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  26. Min absoluta favorit, de är riktiga kämpar, kommer upp lite här och där, blommar hela sommaren. Bra val!

    SvaraRadera
  27. Ja, jag hittat små minipenseer lite överallt, till och med nu.
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62