7 oktober 2013

Höst

 En andra blomning är på gång hos Riddarsporrarna efter nerklippning. 
Bladen har fått mjöldagg ,det är synd att dessa växter får lätt angrepp.
 Törnrosaskjortel blommar otroligt  mycket än och har fått en riktigt röd färg på bladen men snart är det bara att tömma korgen.
 En clematis som är riktigt fin i blomningen är "Miniseelik"
"Ferner Osten" har fortfarande så fantastiskt fina rödaktiga vippor. 


Nu är det mesta nerklippt av perennerna och det känns riktigt bra.
Allt klipp har komposten fått så det blir ett bra tillskott till jordförbättring.


Önskar dig en riktigt fin höst vecka.
Kramar i massor

Gunilla


12 kommentarer :

  1. Det är visserligen skönt inför våren att göra en massa jobb på hösten, då har man ju verkligen fullt upp. Men usch, så trist det är..... Jag kan inte påstå att jag är förtjust i vintern - det enda bra med den är att det finns inga flugor eller mygg då!

    SvaraRadera
  2. jag har inte klippt ner något än väntar tills allt det gröna är borta
    jag låter allt ligga kvar i rabatterna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ja høsten blir på sett og vis en nedpakking av hagen som igjen skal pakkes opp til våren :) God høstuke!

    SvaraRadera
  4. Så fin og ryddig hausthagen din er. Det er godt når ein har fått klipt ned og kompostert hageavfallet. Koselig med litt blomstring som heng igjen.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  5. Fine bilder :-) Så godt at du har fått gjort forberedelser for vinteren.

    SvaraRadera
  6. vackert.
    Ha en bra tisdag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Jag verkligen älskar ditt fina gräs 'Ferner osten' det är så härligt att se på.
    Ha det gott, njut av frostfria dagar och nätter så länge det går.
    Hos oss har redan frosten varit, i morse var det -4.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Jag klipper ner till våren. 'Ferner Osten' skulle jag gärna ha!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder på dina gräs. Jag avundas dig att du har klippt ner det mesta i din trädgård och lagt i komposten, det 'arbetet' har jag kvar ännu. Ha en fin kväll/Carita

    SvaraRadera
  10. <<<<<<<<<<<<<<<<<<<otroligt att det blommar så mycket hos dig fortfarande - och så fint1

    SvaraRadera
  11. Vilken trädgård du har! Jag upphör aldrig att imponeras!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastisk trädgård du har!
    Inspirerar mig att fortsätta med min.

    Agnetha i Järnäsklubb

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62