14 november 2013

Blommig Fredag

 Första veckan i Maj så brukar vi tillbringa en vecka i fjällen.
Den njuter jag av i fulla drag när det är fint väder och vi kan vara ute på isen och pimpla.
(Jag får nästan ingen röding men vad gör det när man får solbrännan) :o)


 En stor favorit är Sanguinaria canadense - blodörten.
I mitten av Maj så har den börjat visa sig . Ett riktigt skådespel.
Aklejornas fina blad dyker upp i rabatterna.

Temat i Blommig Fredag denna vecka.  "Om sex månader".
Så om jag har räknat rätt så blir det Maj månad.

Kika in hos Helene Bland rosor  och bladlöss och se hur det ser ut om sex månader hos andra deltagare.

Tusen Tack för alla fina kommentarer som ni lämnar. 
Jag blir otroligt glad.

Önskar dig en riktigt fin helg.

Ha det gott

Gunilla

38 kommentarer :

  1. Det ser skönt ut på isen och värsta solbrännan ser du också ut att få.
    ha en bra helg/ Luna

    SvaraRadera
  2. vad härligt att vara i fjällen det var länge sedan. Kul att ni också har lite som tittar upp i era rabatter,
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut med pimplandet i sol och snö! Lite konstigt för mig bara, som förknippar det där härliga soltörstandet med februari månad. Men så är det ju i vårt avlånga land! Det ser olika ut beroende på var vi bor och inget är ju viktigare än att njuta fullt ut av det vi har just där vi är!

    Blodört måste jag läsa på om! Kan inget om den växten!
    Ha en härlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vad läcker den är blodörten! Måste kolla upp hur den ser ut...
    Ha en skön helg!/Anna

    SvaraRadera
  5. Så fin tradisjon å reise til fjellet i mai.
    Ein flott måned som berre gir positive vibrasjonar.
    Fine bilder !

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  6. Maj, du sköna maj.
    Vad jag längtar dit :=)

    Härliga bilder du bjuder på.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. ÅÅ den bilde då du sitter och pimplar startade en enorm längtan i mig,Nu vill jag ha vår och kunna sitta på isen och njuta.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Håller med Berit, så härligt det ser ut. Tänk vad solen tager fint då i Maj Du inger
    hopp igen. Men Herregud vi skall ha Jul först. Men det brukar ju gå vägen varje
    år så det hinner vi nog i år med. Eljest där jag bor i Östergötland har det varit
    lite si och så med vädret. Men man kan inte klaga vi har ju haft en
    underbar sommar och höst. Stor kram från Hajan

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder som får en att längta efter våren och utelivet...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Nice photos!
    Greetings from Holland, RW & SK

    SvaraRadera
  11. Ser helt underbart ut! Vips så är vi där igen :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. IS I MAJ!!! Exotiskt för en skåning! Men det ser härligt ut och jag kan tänka mig att det kan bli ganska varmt i solen, trots isen?
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Härlig bild från isen som späder på längtan efter snö. Träningen fokuseras nu på kondition, ben- och bålstyrka. Och sen... ..ljuvliga härliga dagar i backen. Gärna med soliga stunder som din bild. :-)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Så mycket vackert och mysigt vi har att se mot om 6 månader.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  15. Wow! Häftig majbild den första - särskilt för en sydländska som mig:)
    Ha en riktigt skön helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  16. Så härligt! Jag drömmer om att ha blodört i min trädgård. Jag har köpt och försökt få den att trivas flera gånger, men icke. Nu har jag provat på ett nytt ställe och hoppas få se de där häftiga bladen till våren. Om sex månader ... :-)

    SvaraRadera
  17. Härligt med vårbilder nu mitt i höstmörkret. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  18. Nu längtar jag till fjällen, så länge sen jag hade en fjällsemester.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Såå härligt det ser ut att sitta och mysa på snön i vårsolen och det där blodörten ser ju för häftig ut! Ha en riktigt skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Åh nu längtar jag efter solen, såå läcker bild när du sitter och pimplar.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  21. Isen längtar jag inte efter, men att blommorna börjar sticka upp, som på dina bilder. Blodörten är ny för mig. Den ska jag hålla utkik efter.
    Härligt att gå surdegskurs. Jag bakar mycket och gör surdeg och ibland blir det jättebra och ibland inte.

    SvaraRadera
  22. Roliga blad! Vi får hoppas på en fin vår 2014!! Trevlig fredag.

    SvaraRadera
  23. Men, vilken massa blodört du har! Rena rama lyxen!!!
    Lite solbränna på våren är bra1

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  24. Så herlig det så ut på isen! Dine blodurt så virkelig flotte ut :)
    God helg!

    SvaraRadera
  25. Ser härligt ut när blodörten kikar upp ur jorden. Vackra bilder!/ Titti

    SvaraRadera
  26. Härliga vår! Lite senare än här hos oss men lika fin. Den första bilden får mig att längta till fjällen på våren, det är evigheter sedan vi åkte senast.

    SvaraRadera
  27. Flotte bilder! Mye å se fram til :-)

    SvaraRadera
  28. Det ser väldigt skönt ut där på isen! Tittar ut ner mot sjön, men där går det vita gäss i dag. Kanske ska ta med mig solstolen ner till bryggan i mars och sola lite jag också - kan ju hålla i ett spö på låtsas ;)

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  29. Oj så härligt det ser ut på isen - det ser verkligen avkopplande ut! Här i Blekinge har vi haft is de två senaste vintrarna, tidigare var det dåligt med det. Det är så underbart med årstider, då har vi alltid något att längta efter för det är ju ändå så att varje årstid har sin charm. /Anita

    SvaraRadera
  30. Å slikke sol er riktig i mai :-) Imponerende blodurtspiring

    SvaraRadera
  31. Härliga bilder på blodörten i 'givakt'.
    Det är ju skönt att veta att det kommer en vår efter den mörka och kalla vintern.
    Ha en toppen fin dag.

    SvaraRadera
  32. Fiska på isen låter roligt. Har inte gjort det sedan jag var barn.
    Att aklejor har ett fint bladverk, det tycker jag också, vackert både på våren och hösten när det börjar skifta i olika färger.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  33. Ja visst är det värt att längta till! Tycker vi kan skippa de närmaste månaderna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  34. Ser helt underbart ut att sitta och lapa sol i fjällen. Livet är gott!

    Ta hand om dig och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  35. Så härligt och vackert det ser ut vännen!!
    Jag skulle vilja ha lite av den varan...snö alltså och gärna sol med förståss...hiih..
    Ja tänk om ca ett halvår är det maj igen :)
    Önskar dig en fin och trevlig helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  36. Tittade in för att se om du hade något bidrag till denna veckas tema i Blommig fredag, Master Garden och upptäckte då att jag helt missat ditt inlägg från förra veckan! Vilket underbart inlägg! Jag bara älskar den översta bilden, jag riktigt känner vårstrålarna lysa i ansiktet. Och aklejornas nya fräscha gröna blad ... finns något vackrare.

    Tack för dina ord hos mig och ha en riktigt fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  37. Jätte härlig blogg du har

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62