26 november 2013

Inne blommar det.



Ni undrar säkert vad jag tagit vägen.
Men jag har helt enkelt inte tyckt att jag hade något att berätta eller visa några bilder på.
Det som blommar som bara den är alla orchider. 
De har blommat hela hösten otroligt mycket.

Jag försöker få min långledighet att fungera.
Det är inte bara plus att bli pensionär. Det blir stunder när jag inte vet vad jag skall göra.
Frösådderna har jag startat i liten skala. Jag skall försöka begränsa mig i vinter. :o) Få se hur det går.
Om det vore vår och sommar. Då skulle jag njuta all min lediga tid ute i trädgården och då  är livet toppen.

Men  nu stundar julen och då skall det väl bli lite bakande av gofika. 
Jag får fördjupa mig i kakrecepten men övervägande blir det nog det gamla vanliga. 

Jag ser framemot julmarknaderna som kommer i helgerna.
Lite julkänsla och gamla traditioner bjuds det på.

Ingen snö har vi än bara ett litet vitt puder. 

Hoppas att du har det riktigt bra och stressa inte inför julens alla måsten.

Stora varma kramar till dig som kikar in.

Gunilla






9 kommentarer :

  1. Har förstått det på många att det kan vara så. Jag bara längtar till jag får gå hem fast jag har några år kvar.Du kanske kan gå någon kurs som du måste jobba med hemma också. Data ex, bildredigering eller nåt.Bara lite tips så där
    Ha en fin vecka och ha det så gott på marknaden.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!
    Jag "går" också hemma nu på dagarna ... men den
    här tidpunkten på året har jag fullt upp!
    Det är nämligen de här julmarknaderna som kräver sitt ;O)
    Hur det känns i vår med min ledighet, när sonen startar gurksäsongen, är ett annat kapitel!
    Men jag får säkert hjälpa till ... om det blir långtråkigt!
    SÅ fina blommor ... mina har paus :)
    Ha en fin väntan på jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt och rofyllt det här blogginlägget var :) Vackra orkidéer. Jag köpte en liten fin plantering med en miniorkidé men den dog tämligen omgående. Önskar dig en fin adventstid.

    SvaraRadera
  4. Jag har också haft en lång bloggpaus nu och av precis samma anledning som du!!! Inget särskilt händer, det lunkar på och ingen trädgård att fotografera!
    Men nu börjar det ju gå mot jul och det blir lite mer att göra i alla fall!
    Visst är det både plus och minus med att vara pensionär, men plustecknen överväger stort, tycker jag!
    Ha det så bra, kram från en annan pensionär!
    Monica

    SvaraRadera
  5. så vackra orkidéer , ja du här finns det nog att göra ,olika falla ödets lotter men huvudsaken är att du mår bra ,Kram Nette

    SvaraRadera
  6. Jaa, det är väl så att det kan bli trist i längden om man inte sysselsätter sig med massa..!?
    Man tror ju att det bara ska vara " underbart" och så är det väl med det mesta? Att gräset alltid är grönare?

    Du kommer snart ha fullt upp med julbak och sen blir det vår och sommar igen :)

    SvaraRadera
  7. Härligt med blommande orkidéer, de får lysa upp en grå novemberdag.
    Ha det gott, med tiden ska du se att du får så mycket att göra att du inte förstår hur du hann med jobbet förut.
    Så säger min mor nu sedan hon provat på att vara hemma några år.

    SvaraRadera
  8. man behöver ju inte skriva om växter jämt, lilla vän, det är ju svårt på vintern. Jag tycker Du har varit jätteduktig med allt växtbart. Du hade ju fina blommor inne att visa , de duger långt. Så roligt att höra att Du finns kvar där bakom rutan.
    ha det så bra önskar Harriet

    SvaraRadera
  9. Hej hopp, ny här men här var det rofyllt.. Och så är ju våra växter, harmoni för själen.. Kikar vidare lämnar ett spår och kommer tillbaka:) Allt gott..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62