10 december 2013

Årets granris tomte

Årets tomte blev en ny modell.
Här har jag använt en halv björk klabb som fot och smalare björk till ben. 
Granris och tomteluva, glasögon av ståltråd och näsan av klippt mattrasa rullad till ett nystan.

Nu har jag snart  klart allt bakande endast bullarna återstår. 
Ingen brådska tycker jag för ju senare jag bakar dom ju färskare är de O:) Med andra ord jag tycker inte det är så roligt att baka bullar.

Idag så har vi fått lite mera snö fast nu börjar tempen på att stiga. Snart plusgrader och det små regnar. Inte så bra tycker jag det blir halkigt.

Önskar dig en riktigt fin vecka.

Kram
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Så roliga tomtar du gör! Det där med att baka brukar jag också skjuta framför mig - jag är riktigt urusel på att baka.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tomte!
    Kakor är allt bra roligare att baka, Men det är gott med hembakade bullar så det blir nog det här med.
    Ha det fint mitt iveckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Men så supersöt tomte du har gjort.

    Här började dagen med kraftigt snöfall för att sedan övergå till spöregn. Halt och eländigt blev det.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Otroligt härlig tomte..finare kan man inte bli! Kram

    SvaraRadera
  5. Tomten är verkligen jättesöt, som jag skrev på Facebook! Vilket jobb!
    Här är det en hel del kvar att göra före jul, men det brukar ordna upp sig...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Idag skickade jag iväg dina fröer, tack för en trevlig affär....

    SvaraRadera
  7. Vilken gullig tomte! Här har det töat så att halkan är borta, skönt. Halkan är värst.Antar att ni har det väldigt mörkt däruppe nu. En tröst är att det vänder om tio dagar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Oooo så fint och trevligt!

    Önskar dig en fin och skön tredje advent helg

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Vad fin tomte du gjort. Blev glad när jag hittade dig här på Facebook eftersom jag inte har någon dator som fungerar för tillfället. Får hitta det mesta med hjälp av mobilen. Ha en skön tredje advent. Kram Carina
    @lilla huset vid bjärsjöån

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62