5 december 2013

Årets Höjdpunkt - Blommig Fredag

Årets höjdpunkt. Julen.

En stor familjehögtid.
Då vi alla samlas för att ha trevligt tillsammans

                                 Nuvarande snömängd bilden tagen 2013-12-05
                                 Snömängden i dec 2012.

Temat denna Fredag hos Helen . Bland rosor och bladlöss.
Blommig Fredag är  "Årets Höjdpunkt".

Det är sista Blommig Fredag för i år . Det återkommer i Januari.
Tusen Tack Helen för ditt stora engagemang som får oss att tänka till lite.

Vad jag personligen upplevt  som höjdpunkt under året. 
Så är det 
Jag blev pensionär.:o)



Önskar alla en riktigt fin fortsättning på veckan.
Och en riktigt fin 2:a Advent







Gunilla

26 kommentarer :

  1. Vad fint med snö ni har måste ha varit härligt att få vara hemma och göra som amn vill i sin egen takt.
    Ha en fin andra advent du med.
    ram Meta

    SvaraRadera
  2. Önskar dig med en fin andra adventshelg. Få se, kanske plockar jag fram några ljusstakar.

    SvaraRadera
  3. I imagine the familiar warmth in this house so beautiful! Many Blessings!

    SvaraRadera
  4. Ja, det var skillnad på snömängden i fjor och i år!
    Här nere också! Ifjor hade vi snö vid den här tiden, i år är det barmark än!
    Och visst är julen en av årets höjdpunkter!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en fin jul tillsammans med familjen.
    Och en skön 2:a Advent.

    SvaraRadera
  6. Härligt med egen tid dygnet runt, bara göra det man vill. Som pensionär bestämmer man dagen själv :=)

    Önskar dig en trevlig adventshelg!

    SvaraRadera
  7. Förra året hade vi fått massor av snö till den 6 december, ungefär 30 cm att skotta bort framför garaget. I år är det fortfarande barmark. Regnet har precis övergått i snöblask. Men det lär komma mer ...

    Något jag speciellt uppskattar med pensionärsåldern är att sitta i lugn och ro om morgonen, dricka morgonkaffet och läsa tidningen. Särskilt under den här mörka årstiden är det skönt att få stanna kvar hemma och inte behöva krångla med inställda tåg och bussar, oplogade vägar.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Jaa, julen är verkligen en höjdpunkt! Här känns det riktigt juligt i dag. Snön yr runt knuten och det är så mysigt att jobba hemifrån och titta på allt det vita. Fast snart ska jag i väg och intervjua, så då blir det till att halka försiktigt.

    Ha en fin helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Grattis till pensionen! Visst är julen en härlig tid - och allra mest adventstiden:)
    Bloggkram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara höjdpunkter allihopa....=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Pensionärslivet låter lockande!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så vakkert det er hos dere med snø :-) Ordentlig julestemning.

    SvaraRadera
  13. Ja julen är verkligen härlig...men sen vill jag ha vår direkt! Men pensionär?? Hur gick det till, du ser ju så ung ut!!
    Kram och njut av din lediga tid / Ulrika

    SvaraRadera
  14. Hej, vad roligt att du ville vara med på min utlottning av väskor.
    Jag förstår att du tycker det var en höjdpunkt att bli pensionär. Jag ser fram emot det men har lite drygt fem år kvar. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Vilken glad pensionär du blev, måste vara speciellt att helt få rå om sin tid.
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Tänk va ompysslad din trädgård ska bli...jag har frön av Ranzania japonica till dig men hur blir det med själva bytet...mitt förslag tar tid så om du bara skickar mig din adress så får jag skicka mitt konto till dig...ha en riktigt skön andra advent. Eller via Facebook på liljekonvaljen, min trädgårdsförenings fb-sida.

    SvaraRadera
  17. Julen är verkligen en höjdpunkt på vintern! Njuter av ljusen och nu snön! Förstår att det är en riktig höjdpunkt att bli pensionär - nu kan du styra över din tid och lägga den på saker som känns viktigt. Trädgården till exempel!
    Kram och trevlig andra advent!
    Annika

    SvaraRadera
  18. Flott julestemning innleder et avårets høydepunkt!
    Ha en fin adventshelg

    SvaraRadera
  19. Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Fint att räkna pensionen som en höjdpunkt, jag tror tyvärr att alla inte riktigt uppskattar det, man måste nog ha trädgårdsintresse som sysselsättning. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  21. Det är stor skillnad på snömängden i år mot förra! Vi fick snö i går men den ska försvinna igen i veckan när det blir regn och + grader.
    Jag svär på att jag inte kommer ha problem att sysselsätta mig när jag blir pensionär...Men det är lååångt dit så det är bara att köra på en mängd år till :)


    SvaraRadera
  22. Härligt att du njuter av pensionärstillvaron :-) ....och julen ! Visst är det en av årets höjdpunkter, absolut. Måste nästan in och kolla mina bilder på snömängden den här tiden i fjol...tror den var noll här då. Nu har vi ca 2 dm. Fint och ljust, gick bra att promenera hem i månljuset kl 01.30. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  23. Härliga höjdpunkter!
    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  24. Det är absolut en av livets, inte bara årets, höjdpunkter. Jag känner mig så glad inombords när jag ser hur grannar stretar med cyklar och barn på mornarna när det är dåligt väder. Då tar jag in tidningen och går in igen. Fortsatt trevlig andra advent.

    SvaraRadera
  25. Underbar höjdpunkt är julen på året. Man får gratta åter igen pensionären som rår om sina dagar och kan stiga upp när den vill:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62