23 januari 2014

Blommig fredag


39 kommentarer :

  1. Vacker favoritbild och blomma.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är din favoritbild, även om du måste ha svårt att välja mellan alla underbara bilder från din trädgård!
    Ha en fin fredag och en skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. ÅÅ vilken längtan den bilden väcker...längtan efter vatten som solen speglar sig i och längtan till att höra porlande.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. En damm är en dröm, men jag kan inte komma på var jag skulle kunna anlägga min. Har du någon bild på dina två och bäcken? Vore så roligt att få se! Den där blomman är också en dröm, men jag misstänker att den är jättesvår. Bilden är härlig!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild....riktigt ögongodis....=)

    Längtar sååå efter sommaren...!!

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Toffelblomman står där så stolt och det förstår jag. Det skulle jag också göra om jag fick bo vid en sådan vacker damm. Jättefint val. Vatten i trädgården är det mest rogivande som finns.

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Fint val! Grönska, vatten och blommor - kan det bli bättre?! :)
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  8. Härligt med vatten i trädgården! Och så fin somrig bild med spegling av den blåa himmeln i vattnet.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig damm ni har, skönt med vatten för både människor och djur.
    Kristina

    SvaraRadera
  10. Fint val.Vattenblänk i trädgården ska det finnas.Stort eller litet spelar ingen roll.
    Kram/Gunsan.

    SvaraRadera
  11. Ett väldigt fint val du gjort. Jag tycker om vatten och grönskan det ger. Calceolarian var vacker. Längesen jag frösådde och odlade någon. Sorten jag prövade vill dö ut. Din var så hög och läcker.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  12. Å så härlig bild! Med vatten i trädgården så känns den på något sätt komplett. Toffelblomman var en riktig skönhet!
    Ha en härlig fredag och helg! :)

    SvaraRadera
  13. Din damm är så fin! Så jag missade toffelblomman för - ögonen drogs till dammen! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  14. Dammar i trädgården ökar verkligen trivseln. Trädgården speglar flera dimensioner, växter, himmel - det är så vackert.

    SvaraRadera
  15. Det är så rogivande och vackert med vatten i trädgården, gör allt jag kan för att hitta ett hörn där jag kan ha ett vattenfall, få se hur det går så lycklig du kan vara som har det.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Men oj vilken sommarlängtan som grep mig nu! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  17. Sommar längtan i fotot. Som du skriver vatten har en rogivande påverkan.
    Hade varit kul med en egen damm, men man kan inte få allt här i livet.
    Ha en go helg!

    SvaraRadera
  18. Mmmm! Vad härligt det låter med din beskrivning av bästa sommarbilden. Så ruskigt mycket jag längtar :)

    Hoppas det går riktigt, riktigt fort!

    Ha en skön helg!


    Kram

    SvaraRadera
  19. Oj så fint gör att man längtar ännu mer. Underbar den där lilla gula toffelblomman.
    Ha en skön helg!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  20. Vacker bild, bra val!

    trevlig helg! Gunilla

    SvaraRadera
  21. Så fin sommar-bild! Det är nog det jag saknar mest så här på vintern, att få sitta bredvid dammen och se fiskarna leka, fåglarna som kommer för att få ett kvällsdopp och trollsländorna som cirklar över vattnet. Det är underbart/ Kram Titti

    SvaraRadera
  22. Nydelig bilde! Dammen din er så fin :-)
    God helg!

    SvaraRadera
  23. En söt liten toffelblomma, och vatten är trädgården är det bästa man kan ha. Jag skulle också ha valt en bild från min damm.

    SvaraRadera
  24. Så vakkert bilde med dammen! Tøffelblomster er så tøffe :-)

    SvaraRadera
  25. Thank you for visiting my blog. Beautiful reflection .Beautiful little yellow flowers!

    SvaraRadera
  26. Fint val av favoritbild som verkligen visar din favoritplats i trädgården på ett underbart vis.

    SvaraRadera
  27. Vilken härlig bild!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  28. Mm, så underbart med vatten, Jag längtar så vansinnigt till sommaren.
    Ha en riktigt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  29. Så yndig og søt der den strekker seg i lyset, og med det stille og klare vannet bak. Et riktig idyllisk sommerbilde:) Ha en herlig helg.

    SvaraRadera
  30. Vilken fin bild och tänk, om några månader är vi där igen. I sommaren. Vi har en bäck som rinner genom vår tomt och jag kan bara hålla med om att närheten till vatten är en lisa för själen.

    Sköt om dig och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  31. Vilken härlig bild Kram Suss

    SvaraRadera
  32. Underbart ställe att bara sitta och njuta. Ha de gott i helgen

    SvaraRadera
  33. Det låter fint med dammarna och bäcken...och allt liv runt den!!
    trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  34. En riktig sommarbild så rogivande och vacker. Känner den härliga sommarkänslan komma krypande. Bra val!
    Ha en fin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  35. Heisann!
    KANSKJE DISSE BLOMSTENE VIL TRIVES I DAMMEN VÅR OGSÅ!
    DET ER EN EKSTRA DIMENSJON MED DAM I HAVEN, IKKE MINST TO MED BEKK MELLOM.
    Det er mye å se fram til nåe sommeren kommer. Ha en fin hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  36. Så deilig sommerbilde! Jeg får så lyst på en dam i hagen når jeg leser innlegget ditt.

    SvaraRadera
  37. Rogivande med vatten i trädgården. Och inte bara det. Det är väldigt fint också. Speciellt med en sådan skönhet som du visar på bilden. Förstår att du valt den till din favorit. Men visst var det svårt att välja bara en?

    SvaraRadera
  38. Smukke billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera
  39. Så fint och underbar sommarbild! En damm står högt upp på min önskelista!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62