1 februari 2014

Blomfärger


Sambucus nigra"Black Lace"  Blodfläder.
Geranium phaeum "Samobor"  Brunnäva
Cosmos "Choccamocca" Chokladblomma.
Den har jag försökt övervintra men det lyckades inte.
Aquilegia viridiflora"Chocolate Soldier"


Hos Charlotta med bloggen Charlottas trädgård så är dagens blomfärg BRUN.
Jag har sökt lite i arkivet och hittat några sorter som jag tycker är lite i den färgen.

 Nu går vi mot ljusare tider.
Fast nu  tror jag att vi har börjat få vinter hos oss. 
Det snöar lite varje dag men inte så mycket så att vi kan börja åka skidor här än. Men snart hoppas jag.

Välkommen till dig som blivit ny följare av min blogg.
Det blir jag så glad för att du vill fortsätta titta in hos mig.

Önskar dig en riktigt fin helg.

Kram 
Gunilla



16 kommentarer :

  1. Vill bara lämna ett litet tack och givetvis lämna en liten hälsning från mig.
    Det går ju åt rätt håll i alla fall, dagarna har blivit ljusa och något längre
    det får man tacka för.

    SvaraRadera
  2. Brunnävan är en fantastisk växt! Och aklejan väcker ha-begär.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
  3. Chokladblomman har jag lyckats övervintra, fast bara ibland. Man får nog har lite tur med knölen. Brunnävan gillar jag, har den i mitt woodland och den trivs bra till min glädje. Ha en fin helg. Anette

    SvaraRadera
  4. Chokladakleja, chokladblomma, brunnäva, ååhh så poetiska och vackra blommor. Chokladblomma har jag och de är så häftiga, skiftar i bruna nyanser från rött till nästan svart.
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  5. Du hittade lte hos dig, det gjorde inte jag fast jag har en del av dina blommor.nya utmaningar till sommaren.växterna du visar är så fina.
    Ha en fin lördag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Blodfläder är underbar! Den finns också på min vill-ha lista (som är ganska lång, hehe). Jag provar att övervintra en solanum och den lever iaf. Inte vacker men det vore kul om det funkade!
    Snö ja. Vi fick en del igår men idag töar det och det ska fortsätta vara plusgrader några dagar. Lämplig vinter enligt mig som inte åker skidor :)

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  7. Bruna färger är ju egentligen lite kostigt men det kan vara väldigt effektfullt på rätt ställe. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  8. Den flädern är vacker. Och akklejan likaså. Jaså, det är svårt att övervintra chokladblomman. Jag har hitills inte köpt någon fast jag varit sugen. De doftar ju verkligen choklad.

    SvaraRadera
  9. SKulle vilja ha din blodfläder! Tyvärr funkar inte ens ig vanlfläder här där jag bor så jag får nöja mig att titta på din!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bruna blommare du visar. Vill ha både flädern och aklejan, som jag försökt så... ..den är ju så läcker! Får försöka igen känner jag när jag ser din bild.

    Ha en riktigt fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  11. Brun är en fin-färg på de mest utsökta trädgårdsväxterna, jag gillar nävan skarpt, har den i trädgården också, men jag har aldrig lyckats så bra med chokladblomman, jag antar att den vill ha en övervintring som är ljus och max 5 grader varmt.
    Det är inget som jag kan bjuda på.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Härliga bruna nyanser hos dig! Nu kom jag ihåg att jag har ju också brunnäva... men kanske inte på bild...
    Aklejan är väldigt snygg - vill ha!

    SvaraRadera
  13. Tänk att bruna blommor kan vara vackra. Töväder här idag, lite trist.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Härliga bruna bilder....gillar också den bruna nävan....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Så vackert!!

    Önskar dig en finfin inledning på nya veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  16. En av mina favoritfärger! Måste skaffa en blodfläder!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62