13 februari 2014

Blommig Fredag

                                                    Vallmo, papaver.
                                                              "Rosa Mundi"



Lilium "Elodie"
                               Achiellea millefolium , rölleka
                             Eupatorium maculatum "Atropurpureum"    
                    Rudbecia "Magnus" 



Pion. lactiflora "Sorbet"
                    Astilbe pumila                    Kärleksört
                                                         "Postmans Pride"
             Fritillaria                     Sedum                             
                      Kungsängslilja               "Betram   Anderson"                         
                                  

Potentilla atrosanguinea,Blodfingerört
 Geranium "Midnight Clouds"   
Näva med mörka blad och rosa blommor.i mitten på bilden.
 Här har Herrgårdspionen börjat komma upp med härligt röda skott. Paeonia x hybrida
 Dvärgrosenprakttry. Weigela "Minuet" 
En låg buske som blommar oavbrutet hela sommaren.
Primula sieboldii                      Primula vialii



Veckans tema hos Helena , Bland rosor och bladlöss . 
Rött och rosa
Så nu har jag plockat ihop lite rosa/röda blombilder som jag förhoppningsvis inte lagt ut på länge. 
Det blev lite många men håll till godo.
Annars får du blunda :o)

Trevlig Helg Kram
Gunilla

36 kommentarer :

  1. Härliga rosa och röda blommor,,,blev lite nyfiken på den där Weigelian:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Otroligt så många sorters blommor du har! Och det är bara dom rosa och röda...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder som vanligt...=)

    Glad alla hjärtansdag...!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Mums, det var mycket ögongodis! Man börjar längta riktigt mycket efter vår och sommar nu tycker jag. Ha en fin helg och alla hjärtans dag!

    Anette

    SvaraRadera
  5. Härligt! Vallmon, Weigela och Primula viale är favoriter hos mig också.
    Klarar sig förresten den sistnämnda hos dig? Inte dåligt.
    Glad alla hjärtans dag.
    Luna

    SvaraRadera
  6. Många läckra bilder. Rosa Mundi gav mig en förnimmelse av doften!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Så mange fine eksemplarer i rosa og rødt!

    SvaraRadera
  8. Oj, här var det mycket fint att titta på! ;)
    Ha en fin alla hjärtans dag!
    *kram*

    SvaraRadera
  9. Det är bara att vandra runt och njuta av alla blommor du har, inlägg efter inlägg!

    SvaraRadera
  10. Fina bilder på dom färger där rosa är min favorit.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  11. En kärleksfull helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder på underbara blommor! Ha en fin Alla hjärtans dag själv! /Anja

    SvaraRadera
  13. Den dramatiskt röda blodfingerörten är fantastisk i ett hav av era rosa skönheter.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Fantastisk blomsterhav.
    Å sjå bilda dine gir lengt mot sommar og sol :)

    Ynskjer deg ei fin helg !

    SvaraRadera
  15. Så många fina blommor det finns. Man vill att tiden ska gå fort tills det är som på bilderna.

    SvaraRadera
  16. Hej! Så vackra bilder gör det väl inget om man ser igen, om så skulle vara. Blodfingerörten lät spännande, den får jag kolla lite mer.
    Ha en fin dag själv.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  17. Det kan aldrig bli för många bilder! Har suttit här och njutit och fått sommarlängtan.

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  18. ♥...Happy Valentine's Day ....♥...Love / Liefs Ria....xxx...♥♥♥ !!!

    SvaraRadera
  19. Vackra bilder, och en del sköna nyheter för mig. Det är så roligt att titta på Blommig fredag för man får så mycket inspiration. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  20. Här dyker den vackra Rosa Mundin upp igen! Har sett den på några bloggar idag och det är verkligen min nya ”vill-ha”-ros! Kungsängsliljan med sina rutor i rött och rosa är ju verkligen passande till dagens tema! Vilken måbra-feeling du förmedlar!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  21. Så flott tolkning! Du har mange vakre blomster hos deg :-)

    God helg!

    SvaraRadera
  22. Underbara röda nyanser, ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  23. Ja, det vara mycket vackert att vila ögonen på. Pionen Sorbet blev min favorit. Han fin helg.

    SvaraRadera
  24. Näe, det där bilderna ville jag inte blunda åt! Snarare så kollade jag på alla och sen scrollade jag upp och tittade ett varv till :)

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  25. Mycket vackert! Hyacintvivan har ju också rött och rosa tillsammans, den måste jag prova, även Nävan är och väldigt frestande.
    Ha en trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  26. Så mycket fint. Jag tänker inte alls blunda.
    Ha en fin helg. Elisabeth

    SvaraRadera
  27. Wow, säger jag för herrgårdspionen och den mjukrosa liljan "Elodie" går minsann inte av för hackor!

    Ha en fin helg

    Anette

    SvaraRadera
  28. Härliga blommor, Vallmon är ju helt fantastisk. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  29. Åh, så många härligt vackra blommor och alla i överens stämmande färger.
    Pionen blev ju min favorit.
    Ha en fortsatt bra helg.

    SvaraRadera
  30. Mycket fint där, vi verkar tycka om samma. Nävan med mörka blad är ju stilig, ifjol fick jag tag i en liknande som hette Espresso. Trevlig helgdagskväll!

    SvaraRadera
  31. Åh, så mye lekkert i rødt og rosa. Jeg falt helt for geraniumen din 'Midnight Clouds'. Den vekket 'må-ha'-trangen i meg. Notere notere...

    SvaraRadera
  32. Beste røde og rosa planter i overflod her, ja :-)

    SvaraRadera
  33. Your flowers are so beautiful! I bet you can't wait until Spring! I love the giant poppies.

    SvaraRadera
  34. Härliga bilder du har valt i veckans tema /Anita

    SvaraRadera
  35. Underbara och inspirerande bilder! Tack, tack!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62