15 februari 2014

Blomsterfärger

                                 Astilbe "Fanal" här ser den rosaktig ut men                                         är mörkare röd i verkligheten.
                         Vildvinets höstfärg.
                            En gammal drikesback får bli förvaring                                            av röda pelargoner. 
                          
                                      Frökapslarna av Svavelpionen blir riktigt röda.
                           Fröerna mognade inte ,de skall bli svarta.


  Mitt bidrag till Charlottas utmaning av Blomsterfärger som denna gång är färgen RÖD,

Se även inlägget till Blommig Fredag där färgerna är RÖD och ROSA.


Trevlig Helg
Gunilla

25 kommentarer :

  1. Fina motiv. Svavelpionens frön var vackra. Liksom vildvinet. Och vallmona.

    SvaraRadera
  2. Skön att se lit färg så här i grådaskvädret...alla frön på svavelpionen som är röda är falska och de som är svarta är "riktiga frön" med livsenergi...brukar vara lite blandat i mina mlokosewitschi...ja, det blev rätt!

    SvaraRadera
  3. Hos dig finns det mycket rött. Jag kan inte glömma bilden på ditt röda vildvin som jag såg första gången jag var in och kikade hos dig. Den sitter på min näthinna. Kanske jag får en så fin jag med.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med vildvinet, gillar också dina rödfärgade lådor....
    Trevlig helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket läckert rött i din trädgård. De gamla dickabackarna på den gamla skottkärran, wow! Så fint!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. Så många röda skönheter! Fick massa barndomsminnen när jag såg dina drickabackar, vi köpte alltid sockerdricka i sådana backar/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Svevelpionens frökapslar var ju helt underbara!...och drickesbackarna... Såna vill jag också ha!

    SvaraRadera
  8. Många vackra växter i rött och även i rosa som visas i inlägget tididgare.

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Tack för härliga bilder som får mig att längta efter sommaren! Fint med drickabacken.

    SvaraRadera
  10. Så mange vakre og fargerike røde og rosa. Jeg likte særlig godt valmuene dine:):) Ha en flott helg.

    SvaraRadera
  11. Man glömmer hur vackert det är på sommaren... Tack för påminnelsen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Så flotte frø det er på svovelpeonen! Har du prøvd å så frø av de?

    Ha en fin lørdag kveld!

    SvaraRadera
  13. Gillar ditt vildvin och saknar mitt.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hei! Vakre rødt. Bildet med pelargonien i kassen liker jeg så godt. Ha en trivelig helg! Anne

    SvaraRadera
  15. Nu längtar man efter de här färgerna i trädgården.Ha en bra fortsatt helg.

    SvaraRadera
  16. Astilben Fanal måste jag nog skaffa. Vildvinet, du fotat så fint är också underbart på hösten. Det har jag också men glömde till mitt inlägg om rött. Tack för titten!
    Luna

    SvaraRadera
  17. Vildvinet bara lyser, fint. Frökapslarna är riktigt tjusiga synd att de inte mognade.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  18. Här får man sommarlängtan av dina fina foton av "rött"!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  19. Jättefin färg på den gamla drickabacken!
    Klart du ska testa camelia den är inte så svår som det ryktas,
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  20. Gillar den där röda astilben. Lätt och tacksam långblommare i så himla fin färg! Röda vinblad och pelargoner - fint.

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  21. Viken vacker astilbe. Tänk om den faktiskt fanns att få i den nyansen. Drickabackarna är underbara :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  22. jag gillar verkligen fröna på svavelpionerna. Läckra som bara den.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  23. Vackra bilder, men svavelpionen är ju bara så grym!

    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  24. så fint
    Ha en fin eftermiddag och kväll.
    Kram
    hanna

    SvaraRadera
  25. Underbara bilder....ditt vildvin är helt fantastiskt....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62