28 februari 2014

Blomsterfärgerliten blomma

                                                    Lathyrus odoratus    Luktärt
                                                    Omphalodes verna   Ormöga
                                                       Primula  Blue Sapphire
                                                    Akleja som jag frösått vet inte namn.
                                                   Clematis Tartu
                                                  Gentiana Eugens Allerbest
                                                   Gentiana asclepiadea      Knippgentiana
                                                        Primula  okänd
                                                             Wulfenia
                                                              Gentiana
                                                                Primula Tie Die
                                                   Aconitum cammarum          Trädgårds stormhatt
                                                              Salvia patens
                                                     Meconopsis betonicifolia  Bergvallmo
Delphinium Riddarsporre  frösådd okänd.



Blomsterfärgen  hos Charlotta denna gång är  Havsblå.

Blått är en favoritfärg hos mig.
Och jag var tvungen att försöka sortera bort  lite bilder för annars har det nog blivit lite för många. 
Blått finns ju i så många nyanser men de är lika fina alla.

Jag önskar alla som tittar in hos mig en riktigt trevlig helg.


Kramen
Gunilla



16 kommentarer :

  1. Blå blommor är så rena och klara jag blir glad av blå blommor, gårlätt att placera med andra också. härliga blommor du har den blå primulan blev jag förtjust i.
    Ha en fin helg du med.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Mycket inspirerande och vackert hos dig. Inser att jag m-å-s-t-e ha en blå primula. Jag visste inte ens att de fanns förrän nu... Alltså, jag har säkert sett någon, men aldrig reagerat förrän nu. Tack, speciellt tack för att du visar dina blå primula.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Riktigt blå blommor tycker jag brukar vara svåra att hitta, de flesta går åt lila, men du har ju många! Såå fina, nu fick jag lite tips!
    Helgkram, Monica

    SvaraRadera
  4. Underbara blåa blommor...=)
    Primula "Blue Sapphire "blir en favorit...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Även hos mig är blått favoritfärgen, så jag njuter. Wulfenia har jag försökt men det blev aldrig någon blomma och nu finns det nog inget alls.

    SvaraRadera
  6. Hei! Blått er også en av mine favorittfarger. Jeg får aldri nok av blått. Her var det mange utrolig fine. Klematisbildet av 'Tartu' nydelig. God helg! Anne

    SvaraRadera
  7. Blått är min favoritfärg så det är ren njutning att kolla igenom dina vackra blå blombilder!

    SvaraRadera
  8. Vad vore en trädgård utan de blå blommorna?
    Dina fina bilder får mig att stormlängta till sommaren.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Vilket bra färgtema! Här hittade jag flera fina tips på blå blommor till önskelistan. Clematis och liten fylld primula till exempel :)

    Ha en härlig söndag! Carina

    SvaraRadera
  10. Helt underbara. Riddarsporren är favoriten.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  11. Heisann!

    Snart er vi der til tross for at snøen falt nettopp, men ble heldigvis borte umiddelbart!
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvaraRadera
  12. Svårt det där....för blått är ju så flott....

    SvaraRadera
  13. Alla dina blå bilder är otroligt vackra. Och du har så rätt - alla nyanser av blått är underbart. Fast vackrast är nog havet om himlen ovanför är blå...och himlen naturligtvis...och blåa ögon...och.....så där kan man hålla på i evighet! *fniss*

    SvaraRadera
  14. Så många blå skönheter du har! Gillade speciellt dina fina blå primulor, de är alldeles bedårande/ Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Jag fick också sortera bland det blå, det var därför jag valde att inte visa några blommor alls. Tackolov kan jag njuta av alla dina här istället - åh, så vackra!

    SvaraRadera
  16. Oj så mycket blått. Verkligen flott :)
    Idag såg jag att flera av mina ormöga blommar. Man blir inget annat än tokglad!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62