12 mars 2014

Än har vi snö.

 Helleborus är fantastisk, här har den fullt med blomknoppar fast snön ligger runt plantan. Denna  blir mörkt röd.
 Primula Francesca"  har också tittat fram. En lite annorlunda primula som får gul/gröna blommor.
 Meconopsis quintuplinervia  har börjat visa sina ludna blad det blir alltså blommor  detta år också av denna lilla meconopsis
Alla dessa plantor står i en rabatt som får morgonsol och lite varmt det är därför de  kommit fram.
Hoppas att de inte fryser bort nu när det utlovats kallare  väder.


Snö  har vi gott om ännu ute på sommarstället och marken är frusen fortfarande.
Men det finns en del tappra  växter som jag visar på övre bilderna som vågar  titta fram. 
Så det finns hopp om vår här hos oss också.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Gunilla

8 kommentarer :

  1. Min helleborus blommade senaste helg då jag tog bort granriset ,får nog sätta dit det tillbaka nu när det vänta kyla och snö igen,men visst är dom fantastiska ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Ser du har snö du också men jag tror våren har kommit längre hos dig. Jo, här snackas det om kyla och snö igen, men vi har ju fortfarande bara mitten av mars, om en månad så... då är snart allt glömt och man kan bara njuta :)

    SvaraRadera
  3. Det är så ofattbart för mig att ni har snö fortfarande! och ändå hade vi det också i fjor vid den här tiden...
    Men nu har vi haft vårväder länge, så...
    Men dina växter kommer ju också, så ni är snart ikapp oss!
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera
  4. Så roligt när blommorna är på gång. Ser fram emot att få se mer snart :)

    SvaraRadera
  5. Det känns inte så uppiggande att få höra att snön är på väg igen men det är väl det vanliga aprilvädret vi få. även om det är nästan 1 månad tidigare. Härligt att det i alla fall har börjat visa te växtlighet även hos er.
    Ha en fin torsdag i solen önskar jag du får.
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. En del växter kan inte vänta på den riktiga våren utan vill opp trots snö och kyla.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Här har vi riktigt vårväder men det lär bli sämre till helgen. Det verkar komma upp lite här och där trots att ni fortfarande har lite vintrigt. Ha det fint/CArita

    SvaraRadera
  8. nej vet Du vad, inte har ni snö kvar nu ? Är det så illa.
    Det är ju så tidigt överallt eljest, Men det tror inte jag är bra heller.
    Men kommentera nyss en blogg vid Vättern , där var hela sluttningen utanför huset fullt med VITSIPPOR vi bor i ett långt land med olika primisser
    kram från Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62