15 mars 2014

Blomsterfärger

                                              Digitalis
                                                               Lilium lancifolium
                                                                   Swertia kingii
                                        Fritillaria
                                       Saxifraga  x cains dalmatica
                           Hypericum androsaeum --Prakthypericum "Albury Purple"


Temat denna vecka hos Charlotta är PRICKIG.
Så dessa bilder får bli mitt bidrag

Den kommande veckan blir riktigt spännande för min del.
Jag skall fara till Trädgårdsmässan i Älvsjö. Jag har inte varit där tidigare så det skall bli roligt.
Kanske vi träffs  :o)

Önskar dig en riktigt fin helg

Gunilla

14 kommentarer :

  1. Så många fina prickiga växter du har.
    Vi har haft en underbar vårvecka. Strålande sol på klarblå himmel och +15 grader. Men idag är det bara +3 och regn och nordlig vind.
    Önskar dig en trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Här var det fullt med prickar! Om allt går som jag tänkte så ska jag också till trädgårdsmässan :) Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga prickiga blommor du har. Önskade mig också en tur vet inte ännu hur det blir
    Hoppas ni inte blåser bort. Här är sol nu men det blåser och graderna är inte många plus.
    ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. En hel del prickigt finns det tydligen. I dag har vi nästan storm och kallt + lite snö. Väntat bakslag. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  5. Vackra prickiga blomster, bräckan var en intressant bekantskap - och prickigast av alla. :))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Prickiga växter - det har jag aldrig tänkt på - men det finns ju faktiskt! Och du har hittat flera stycken i ditt digra bildarkiv! Fina!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Hei! Flotte bilder. Saxifraga er notert. Den har jeg aldri sett og skal forsøke å få tak i den. Ha en fin helg! Anne

    SvaraRadera
  8. Den sista bilden var helt underbar, helt klart den bästa tolkningen!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  9. Härliga prickar....kul med mässa...hoppas du fotar så men får följa med genom linsen.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Favoritprickar här också! Swertia sådde jag i höstas och väntar spänt på resultatet. Ser ut att vara en läcker växt.

    Hoppas du får en trevlig tur på mässan! Kram, Carina

    SvaraRadera
  11. Det var verkligen många vackra bilder på prickar på blommor.

    SvaraRadera
  12. Många fina prickar. Saxifragian var ovanlig. Väldigt mycket fint!

    SvaraRadera
  13. Fina bilder! Saxifraga har jag inte sett i prickig variant tidigare. också på väg till mässan. Ska bli så himla kul!

    /Anette

    SvaraRadera
  14. I am sure this piece of writing has touched all the internet viewers, its really
    really pleasant post on building up new webpage.

    my webpage; personnel lockers

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62