23 mars 2014

Blomsterfärger

 Krokusen är så fin med sina ränder
 Gentiana  sino ornata "Eugenes Allerbester" är också randig
Clematis "Huldine" har en riktigt fin undersida.

Veckans tema hos Charlotta är RANDIG så detta axplock får bli mitt bidrag



Efter  besöket på Nordiska trädgårdsmässan så är jag  riktigt nöjd.
Många fina möten med människor som jag endast har kontakt med genom bloggen. Och de som jag sett på tv i trädgårdsprogram.
Fantastiskt roligt.

Önskar dig en fin Söndag.

Gunilla

8 kommentarer :

  1. Fina randiga blommor hos dig med Härligt nu snart kan vi säga att det är vår.
    Ha e fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilka fina närbilder du lyckas ta! Den lilla gentianan är så fin, tycker jag! Annars brukar det vara svårt att hitta riktigt blå blommor...
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  3. Randigt kan betyda "tradigt" på skånska, alltså tråkigt och det var det absolut inte på mässan idag! Lite synd var det väl att varken Odlarglädjen eller Hoyasällskapet inte syntes till, jag har besökt deras montrar i många år...men fann dem inte idag.

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Nu måste jag snart bege mig till kolonistugan så jag inte missar nåt litet blomster :)

    SvaraRadera
  5. Söta randiga. Först såg jag inte att gentianan var randig, men visst var den det.

    SvaraRadera
  6. Snygga härliga randiga blommor!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fina randiga blommor hos dig. Tack för att du delar och hoppas du vill vara med i finalen på lördag. Då frossar vi i förra säsongens favoritfärger.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så fin din Gentiana är! Och randig är den ju verkligen och underbart blå/ Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62