30 maj 2014

Aurikel blomning




Nu blommar auriklerna som jag sådde i fjol.
Köpte  frön från Ray´s perennial.
Det är olika blommor på ett stort antal plantor den ena finare än den andra.
Inga dubbelblommande än men jag hoppas ,det är en del plantor som inte kommer att blomma i år.
Det är riktigt roligt att det har blivit så många olika färger på blommorna.
Från mörkaste sammetsblå till ljust grå.
Kanske jag gör en aurikel-teater någon gång.

Det växer otroligt i rabatterna nu mycket står i blom och en hel del har nyligen börjat visa sig.

Den röda sockblomman blommar otroligt mycket.
Jag  klippte ner den tidigt i våras så att alla blommor och nya blad syns bättre.

Önskar dig en riktigt härlig fortsättning på sommaren.

Kram
Gunilla

9 kommentarer :

  1. Hej Gunilla, aurikler är så fina men tyvärr vill de inte trivas hos mig.
    Ja nu växer det explosionsartat i trädgården, idag har vi ösregn sen hoppas jag solen och värmen kommer tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommar i din trädgård! Nu är det ingen skillnad på Skåne och Norrland längre! Så duktig du är, som så perenner och får dem att återkomma...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så vacker blomning av allt möjligt! Auriklerna är underbara!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara en ny poppisblomma den där söta Auriklen. Det är många som har börjat samla. Jag har ingen tur med den så jag njuter av era blommor. Så härligt för er att det börjar kännas som sommar hos er med.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. OJ så himla fina aurikler!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Nu börjar det se ut som vanligt hos Dig igen. Du lilla blomsterflicka
    så fin Auriklen är, vet ej att jag sett denna förut. blomman som följer muspilen
    har precis samma färg, jag trodde det var från rabatten, ha,ha
    snyggt kram från Hajan

    SvaraRadera
  7. hoppas du bara har en bloggpaus, så inget annat hänt Dig. Skulle skriva och fråga om Auriklerna , får ju se att det är ju 20 dagar sen du var här på bloggen. Jag skrev till dig 31 maj. Så därför frågar jag inte, men de är verkligen vackra.

    SvaraRadera
  8. Vad fina dina aurikler är! Att du lyckats dra upp dem genom frö, det tycker jag var fascinerande....själv är det dåligt med frösådda saker hemma hos mig i år....fasadmålning pågår.....

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62