6 maj 2014

Maj månad.



Så här fin är Hacquetia epipactis. Gullflockan.
"Thor"
Den ser ut som en riktig Majblomma.

Nu är det många  växter som börjat blomma.
Lika roligt varje gång vi kommer ut till sommarstället.
Jag springer runt och petar och kikar  om något nytt kommit upp.
Och en del visar sina fina blommor.
Nu är det en fantastisk tid.
Det är ibland riktigt aprilväder.
Regnblandat snö, hagel och solsken.
Lite kyligt har vi ännu men förhoppningsvis så kommer värmen snart.
Drivhuset är igång så där tillbringar jag gärna ett par timmar.
Och är det dåligt väder så är det ett favoritställe.
Jag håller på att kruka en del perenner som vuxit sig stora efter vinterns sådd. Riktigt roligt och spännande att se hur de utvecklas.
Ibland blir det riktiga överraskningar i sådden. 

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

Gunilla

4 kommentarer :

  1. Vad söt den blomman är såna där blommor som ger glädje gillar jag. Härligt att ni har lite vårkänning ni med nu när allt är så tidigt, Vi har kalla nätter med frost så det är att täck över och bära ut och in, Puh orkar snart inte mer.
    Ha en fin mitt i veckan dag i morgon
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Visst är det en rolig och spännande tid nu med allt som kommer upp ur jorden!
    Här är ingen nattfrost, men svalare har det verkligen blivit!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla, jag har inte varit har pa ett tag, men ville rekommendera att du tittar pa Wild Sweden en video pa min blogg i dag. Om du inte har sett den tror jag du kommer att tycka om den. Det maste kannas fint att varen ar pa vag i Norrland.

    SvaraRadera
  4. WOW! Gullflockan! Den kände jag inte till, men guuuud så vacker!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62