19 maj 2014

Nu njuter jag.

 Sanguinaria canadense "Multiplex" Blodört.
 Sanguinaria canadense.  Den enkla sorten
En larv som hade piggnat till ca 5 cm lång och riktigt lurvig kom krypande på gräsmattan. Undra vad det är för sort och om det blir någon fjäril av den?

Här har vi haft ett par varma dagar så nu har allt börjat viisa sig i rabatterna. Men Hostorna har inte kommit upp så mycket ännu. Fast de är ju ganska långsamma så jag får vänta.

Hoppas att du hinner njuta av en fantastisk tid som jag skulle önska var dubbelt så lång. Här har björken börjat slå ut så nu är det skir grönska.

Ha det gott.

Gunilla

11 kommentarer :

  1. Blodörten är verkligen fin både den enkla och den fyllda.Den har jag satt upp på min önskelista.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag googlade genast på din Sanguinaria, åh så fin den är! Den blommar väldigt kort tid, stod det, så man får skynda sig att titta! Men så är det ju med det vackra: Underbart är kort!
    Ha en fin måndag, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det trädgårdarnas högtid, växterna står på parad och det händer så mycket varje dygn. Här har blodörten redan blommat över men bladen är också dekorativa.

    Fortsätt att njuta, vår bästa tid är nu!

    SvaraRadera
  4. Hei! Så vakre bilder du har tatt. Jeg nyter også mai i fulle drag. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Det låter så härligt att ni börjar få den där våren som har gått oss förbi och nästan blivit försommar här. blodörten skulle nog passa bra hos mig på min uppböjda kant. Är den hög??
    Önskar dig en fin och varm vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Vilka sanslöst vackra bilder på dina blodörter!!!Ja nu har tiden startat då även vi här uppe i norr får det grönt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder på din Sanguinaria. Den enkla är lika fin som den fyllda tycker jag, kanske tom elegantare. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  8. Varför har jag ingen blodört? Den står nu högt upp på önskelistan.
    Fina bilder!
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vi försöker väl lite mans (kvinns) att njuta av försommaren. Norrut ar det väl vår, men här i Mälardalen har vårblommorna vissnat och sommaren blommor både på träd och på marken stor i full blom.
    Jag som kom hem från södern, jag bara konstaterar att inget är så vackert som hemma i Svedala. Får vi bara lite värme så skulle allt vara fulländat.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  10. Din bästa tid är nu...glädjer mig åt dina fina stunder ihop med fantastiska blommor och blader! Ha det himmelskt bra, kram

    SvaraRadera
  11. I have read so many posts concerning the blogger lovers but this article is truly a nice piece of writing, keep it up.


    my web blog - diatomaceous earth (Bestech.realmind.net)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62