15 juli 2014

Otrolig utveckling Arisaema







Ibland så är det riktiga skådespel i rabatterna.
En Arisaema som jag fått som liten planta och inte sett den blomma tidigare.
 Men i år så har den visat sitt rätta jag.
En fantastiskt fin blomma  och vilken form den har.
Jag vet inte vilken sort det är men har googlat lite och fått fram parasoll kobrakalla men det kanske inte är rätt men jag blev riktigt glad för den fina kobraliknande blomman.
Den har en snabel som är ca 1 dm lång och en gulbrun randning.

Här har allt kommit sent i år men efter några mm regna och värme så formligen blommar allt.

Idag regnar det äntligen riktigt.

Ha en fortsatt fin sommar

Gunilla

8 kommentarer :

  1. Spännande att följa utvecklingen och en otroligt intressant växt.

    SvaraRadera
  2. Kobrakallor är fina men någon av dej ag har sprider sig lite väl mycket. Den har jag planer på att försöka utrota
    Fortsatt skön sommar
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilken underlig skapelse! Och så skickligt du fotat i olika utvecklingsstadier!
    Kul att se!
    Här har vi haft regn några dagar efter en otrolig sommarhetta, så här går det fort med växtligheten...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. en så bra fotat, kul att se hur den utvecklas. Har inte sett en sån tidigare kul att se.
    Här har det mesta blommat över allt är så tidigt,och jag undrar hur det skall bli till hösten. kommer det en ny omgång blommor eller........
    Önskar dig en fin sommardag i morgon.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken spännande växt! Den var verkligen annorlunda :) Jätte fin! /Carolin

    SvaraRadera
  6. Fin bildserie!Vi har en som ser väldigt lik ut, också namnlös, men nu kan jag kalla den parasollkobrakalla? Blir lite avundsjuk på ert regn... :)

    SvaraRadera
  7. underbart med detta ljuvliga regn som kom i går, men det behövs allt lite till
    om jag skall vara ärlig.
    Vad det växt upp hos Dig sen jag var sist och hälsade på.
    Jättevackert.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62