24 augusti 2014

En sommarfavorit.

Törnrosaskjortel är en riktig sommarfavorit.
Så här rikligt blommar den nu efter ett rikligt regnande.

De gröna bladen är en övervintrande Praktsalvia. Jag brukar fröså den men detta år gjorde jag inte det och då kom en planta upp iallafall. Kul.

Här har jag planterat den i en ampel och då har den slingrat sig upp i trädet . Minst 1,5 meter.


Jag är lite dålig på att uppdatera mig på bloggen och har lite dåligt samvete för det men jag får försöka skärpa mig.

Ha en fortsatt fin höst

Gunilla

9 kommentarer :

  1. Jag har inte sett Törnrosas på plantskolorna härikring så för några år sedan provade jag på att så den, men det gick inget bra då. Synd, för den är ju fin och pampig.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag är imponerad av dina frösådder! Det lyckas jag aldrig med av någon anledning, så numera köper jag färdiga små plantor...
    Din Törnrosas kjortel är såå vacker och det ser verkligen coolt ut att den klättrar i en gran!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blomma det är en ny bekantskap för mig ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Men så stor, så stor har jag aldrig sett innan. Vacker är den kanske skulle vara nåt till nästa år vi får se. Inte behöver du ha dåligt samvete för det, nu kommer mörkare tider och då finns det lte mer tid så kom igen du vi väntar
    Ha en fin vecka.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Wao, vilket praktexemplar.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så fin Törnrosas kjortel du har, jag tror jag aldrig har sett en sån stor. Jag har försök så den ibland men inte lyckats något vidare, bara fått fram någon ynklig planta. Ha en fin vecka.Carita

    SvaraRadera
  7. Så fantastisk frodig Blodbegeren din er. Helt nydelig. Min er mye mye mindre, men fin er den likevel:) Ha en god helg!

    SvaraRadera
  8. Herre min je, har aldrig hört talas om Törnrosas kjortel, Du är verkligen allt
    beröm som Du får, det är en fröjd att hälsa på hos Dig

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62