13 september 2014

Lite höstblomning

 En aurikel som jag frösådde 2013 har börjat blomma om igen den är riktigt fin. 
En växt som jag köpt av Larz Danielsson 2013 .
Synelesis gubglabrata BSWJ . Jag köpte den för de dekorativa bladen. En växt som jag har planterat i lundmiljö. 
Den blir ca 50 - 60 hög med blomningen..

Visst  är det spännande att vänta på blomning av nya växter.
 En del har jag inte läst på så noga vid beställningen och blir glatt överraskad av att de blommar.

Ha en riktigt fin fortsättning på den vackra hösten

Kram
Gunilla

5 kommentarer :

  1. Alltid roligt när det man frösått blommar.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut hos dig, med det röda huset och den vackra tomten. Kul med nya blommor när de slår, ut ibland blir det extra spännande. fina blommor du har
    Ha en fin dag
    Kram meta

    SvaraRadera
  3. Very nice seedling, Gunilla
    It's always nice to see an autumn flowering auricula,
    Best regards
    Ray

    SvaraRadera
  4. Aurikel känns som en vårblomma, men är lika (minst!) välkommen på hösten! Den är väl perenn?
    Ha en fin helg, kram, monica

    SvaraRadera
  5. Kul att auriklen blommare nu, det känns nästan som vår igen. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62