27 november 2014

Inför 1:a Advent












Temat denna vecka i Blommig Fredag är inför 1:a Advent.
Jag har gjort lite pynt på vår bro inför 1:a Advent och inför de kommande helgerna.

 
Tomten av granris och en krans av mossa gör det lite ombonat och välkomnande.
Den gamla symaskinen blir pyntad med mossa ,enris och ljung. 
Den gröna lyktan har jag ljus med skymningsrelä i så när det börjar skymma så tänds den. Ingen passning behövs.
Den lilla granen har fått hjärtan i tunn kopparplåt.
Alla ljusslingor och ljusnät är uppsatta och tänds nu till 1:a Advent.Det blir riktigt fint ute denna mörka årstid.

Inomhus så är adventsstjärnan uppsatt i uterummet och adventsstakarna står i fönstren .
Vi har ingen snö ännu men jag hoppas att vi får en vit Jul.

Tack för att du tittar in . Det gör mig glad.

Gör ett besök i Blommig Fredag  så får du se  hur andra tolkat temat.

Jag önskar dig en riktigt fin 1:a Advent.

Gunilla

26 kommentarer :

  1. Så fint du gjort det man får kämpa lite extra för att få till lite adventskänsla när inte snön hjälper en.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så himla fint du har det! Tomten måste göras med F och pynta verandan.
    God Jul och Gott Nytt År till dig med och tack för att du är med!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. wow, so schöne dekoration!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  4. Så koselig du har laget det til. Smart med lys som tennes ved mørkets frembrudd. Herlig førjulstid :-)

    SvaraRadera
  5. Veldig fint med pynt i gran og mose!

    SvaraRadera
  6. Så fint du pyntat! Mossa och risdekorationer är så vackra.
    Fin advent önskar jag dig också
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken myshörna du arrangerat! Många vackra saker! Trevlig helg och Kram.

    SvaraRadera
  8. Underbar myshörna du gjort!
    Vi har inte heller snö här andra sidan Bottenviken,
    men säkert får vi skotta ännu i vinter :)
    Skön första advent till dig!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  9. Åh, så många fina idéer. Grantomten ser så lagom slö ut!

    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Jag har svårt jag med att hitta inspiration för advent men hoppas få när jag läser bloggarna idag. Och här fick jag det definitivt !

    Ha en skön Adventshelg

    Veronica

    SvaraRadera
  11. Så vackert du pyntat där på trappan.Ser mycket välkomnande ut.
    Ha en fin 1:a advent.

    SvaraRadera
  12. Så fint du pyntat inför advent.
    Önskar dig en fin 1:a advent.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Så fint du har pyntat, mycket mysigt och hemtrevligt ser det ut . Ha en fin advent. Carita

    SvaraRadera
  14. Oj, så mycket fint du har gjort till advent! Jag trodde först att du var på någon utställning på ett växtvaruhus...
    Här har jag inte gjort någonting ännu,och idag ska vi på födelsedagskalas!
    Ha en fin första advent!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Så välkomnande och fint du har gjort på bron.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  16. VIRKELIG flott!
    Det er så fint å kunne bruke natermateriale og skape slike fine saker ...som du gjør:)
    God helg:))

    SvaraRadera
  17. Så fint och välkomnande på din bro......=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Vad mycket fint du har hunnit med. Fin färg du har på huset allt blir snyggt till grått.
    Tack för hälsningar kul när du tittar in.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  19. You are already totally in the Christmas spirit:) You had your first Advent, but yesterday we celebrated Thanksgiving in the USA, so now I can think about Christmas:)

    SvaraRadera
  20. ja i morgon tänder vi det första ljuset, nu går det undan. Sen får vi vår , gud så skönt. Till jul bliver lagom med snö inte tidigare, det är så jobbigt med
    rullatorn i snön.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  21. Va fint och mysigt!
    Glad Advent!

    Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  22. Granbarnissen var tøff:) Slik fikk jeg lyst til å lage.

    SvaraRadera
  23. Blicken virrar och far.. :) Härliga pionbild i bakgrunden och den fina granbarrsnissen... Kul idé med det grova snöret runt kransen. Fint pynt du har gjort.

    Ha en fin första advent! Carina

    SvaraRadera
  24. Så mysigt och väldigt välkomnande.
    Ha en fin advent.

    SvaraRadera
  25. Så enormt vackert du har pyntat på bron inför advent och jul.
    Snyggt, snyggt!

    Önskar dig en fin adventshelg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62