20 december 2014

God Jul ...Merry Christmas



Efter gårdagens snöfall så ser det ut så här hos oss.
Nu har snöslungan fått jobba lite.
Det blir så fint när snön bäddar in allt.

Hoppas att det ligger kvar till jul.

 Nu närmar sig julaftonen med fart. I morgon är det den 4 :e Advent.

Inte stressa utan bara njuta av julförberedelserna .
Det blir nog jul ändå med alla nära och kära.

Tomten
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

av Viktor Rydberg


GOD JUL
önskar 

jag dig och de dina.

Gunilla

13 kommentarer :

  1. JAG TACKAR OCH TAGER EMOT, ÖNSKAR dIG GIVETVIS DETSAMMA.
    HÄR FINNS TYVÄRR INGEN SNÖ ÄNNU, MEN DET KOMMER NOG. I GÅR HADE VI 7,7+ DET ÄR INTE KLOKT.
    HOPPAS PÅ EN BRA JUL, FÖR OSS ALLA. HÄLSAR hAJAN

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma, kära du!
    Här har jag julpyntat lite idag och granen har kommit in och klätts, så nu är det lite julstämning inne i alla fall! För ute är det grått nu igen, ingen snö och 6-7 grader varmt. Men vi är ju vana vid en grön jul här nere!
    Ha en fin fjärde advent!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Tack! Önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin julstämning det blir så fort det kommer lite snö.
    Önskar dig en fin 4:e advent och en riktigt God Jul!//Kram!

    SvaraRadera
  5. Ohh vad fint! Här blir det ingen snö utan bara regn och mycket regn!
    Jag vill också ha ett täcke till trädgården.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Vi har också snö och det ser ut som om den hålls kvar :)
    Ha en fin fjärde advent!
    kram

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla, Vad glad jag blev nar jag fick se din blogg pa den dar internationella bloggen som man kan skriva in sig pa. Ursakta svenskan har. Jag blev just medlem och talade om att jag kom fran Sverige men bor i USA nu. Dom skrev in mig bade under USA och Sverige, dar jag star efter dig. Jag far onska dig och din familj en God Jul och ett Gott Nytt Ar. Kram ~ Inger (hoppas du kommer ihag mig efter alla dessa ar)

    SvaraRadera
  8. Visst, snö hör liksom julen till!
    Vi har fått lite här 'över' också :)
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  9. Så fint med snö, här är fortfarande grått och regn. Önskar en god jul till dig. Carita

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att fa lasa Tomten, den hade jag glomt bort faktiskt. Jag forstoke folja din blogg med, men jag har visst anslutit mig for lange sedan for det gick inte. Sa tittade jag pa mattorna med, vad du kan. God Jul!

    SvaraRadera
  11. Nog är det vackert med snö men jag njuter av barmarken. Härligt att kunna gå i skogen utan att behöva pulsa i djup snö.
    En riktigt God Jul!
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Önskar dig och de dina en skön och fridfull jul.....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Vill också ha snö!!!!!

    GOD JUL!!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62