17 januari 2015

God fortsättning

.
Efter mycket funderande så skall jag prova på att väva en duk av bomullsgarn .
Jag hittade en varpnota till en förningsduk i en gammal vävtidning och varpen var av bomullsgarn 20/2 och  det hade jag.
Sagt och gjort jag satte igång att varpa 1620 tr. Drog på och förskedade.
Nu är jag igång. 
Hoppas att den blir bra. 90 x 90 i storlek har jag tänkt.



Ett besök ut till sommarstället igår blev det.
Det är otroligt högt vatten minst 1 meter. Bilderna är från båthamnen och det syns att vattnet går över vägen till vänster i nedre bilden.
Idag så har vi plus 2,5 grad och det känns nästan som vår.
Men det är otroligt blött och slaskigt.

Önskar dig en riktigt fin helg
Gunilla

4 kommentarer :

  1. Vad kul med din vävning Önskade att jag klarade av sånt men kroppen säger ifrån. Längtar tillbaka till den tiden jag höll på med det.Nu längtar jag efter värme och sol. Här har vi regn och blåst inget alls roligt. Snön den har vi inte sett på länge
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Mycket imponerad av din vävning - sånt kan jag inte alls.
    Det ser ut att vara en mild vinter även uppe hos er, även om ni har lite snö.
    Det höga vattenståndet hörde jag faktiskt om på TV-vädret igår!
    Ha det bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Längesedan jag satte upp en väv nu...mitt vävrum har blivit gästrum. Men när jag ser din väv blir jag allt lite sugen.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ser man på ... :) äntligen har du börjat med vävningen,
    som du pratat om länge!!
    Jättefin blir den! Nu blir det säkert många på rad :)
    Vi har också högt vatten andra sidan "potten" ;)
    Hoppas det inte blir högre ...
    God fortsättning på nya året!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62