12 februari 2015

Kärlek

Veckans tema hos Helene som har Blommig Fredag är
KÄRLEK.

Då letade jag bland fjolårets bilder och fann denna på 
Actinida kolomikta  Kameliontbusken.


Det är en vedartad klättrare med fin stamfärg och blad som går i grönt vitt och rosa.
Den gröna basen finns alltid men de rosa och vita fälten i bladen ytterände varierar.

Här har de vita fälten bildat hjärtan så då får de bli mitt bidrag till veckan tema KÄRLEK.

Fler bilder finns hos Helene så gå in där och se andras bidrag.


Önskar dig
en riktigt trevlig alla Hjärtans dag.

Trevlig Helg

Gunilla



41 kommentarer :

  1. Söta och annorlunda hjärtan på din Actinidia. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Hei Gunilla! Jeg har den i hagen. Skulle så gjerne sett at den trives som hos deg, og fått hvite hjerter, men det gjør den ikke. Kanskje dette året? God kveld! Anne

    SvaraRadera
  3. Det var ett fint hjärtebidrag, väldigt vackra blad! trevlig helg/Monica

    SvaraRadera
  4. Såå fint! Jag fick en kameleontbuske för ett par år sedan, men den dog, tyvärr, dom är så fina!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker klättrare....=)
    Ha en skön Alla <3 dag helg....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Den där har jag sått frön av i veckan. Dröjer länge innan den blir något, men vänta, det kan jag.
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastika blad, perfekt till temat ! ha en skön <3helg! /Lotta

    SvaraRadera
  8. Naturen har sofistikerade sätt att visa sin kärlek : )
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild!
    Önskar dig en hjärtlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  10. Har ingen kameliontbuske, det kanske vore något. Fin är den i alla fall. Ha en bra helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Tur att du dök ner i arkivet och hittade de här bilderna. Härliga hjärtan som bildats.

    Önskar dig en härlig helg! Carina

    SvaraRadera
  12. Så flotte blader på en plante. Ekte, levende hjerter. Så herlig!

    SvaraRadera
  13. Du har så rätt, jag har en också och den har gett mig kärlek under åren!
    Susie

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker buske.Med hjärtliga blad.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Perfekt tolkning av temat!


    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  16. Vacker buske med vackra blad har sett den i bland då jag varit på trädgårdsvisning och tyckt att den är så dekorativ.Passar bra till dagens tema gör den.Hälsningar Margareta

    SvaraRadera
  17. Så flott tolkning og bilde! Den planten liker jeg veldig godt :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  18. Kameleontbusken är favorit även hos oss. Tyvärr verkade även rådjuren gilla den. Men den kom fint igen och klättrar vidare. Den ska jag hålla mer koll på i framtiden och skydda den från ovälkomna besök. Och bladen passade perfekt till veckans tema!

    SvaraRadera
  19. Hei
    Så utrolig flott denne busken var.
    Klem Vivi

    SvaraRadera
  20. Riktigt fin. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  21. Men så snygga hjärtan :) Min kameliontbuske blir aldrig så där vit som din blir... bara lite vit, mer rosa och sen grön :)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  22. Vackert och visst ser jag hjärtan:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  23. Passar bra till alla hjärtans dag!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Ibland får man leta lite bland sina bilder till veckans tema men vad kul det är att se vad alla hittar! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  25. Hej Gunilla!
    Fantastiska dekorativa hjärtblad på din buske.
    Härlig tolkning!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  26. Kameliontbusken så fin! En favorit hos mig med.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  27. TACK DET SAMMA LILLA VÄN, VI GÅR MOT BÅTTRE TIDER
    DET HAR VARIT EN BRA VECKA. VI FÅR INTE KLAGA, KRAM FRÅN hAJAM

    SvaraRadera
  28. Oj så vacker! Trevlig helg o vecka!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  29. Vilken härlig tolkning!
    Ja, och naturen bjuder hjärtformer... det är "bara" för oss att upptäcka dem.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  30. Bra tolkning! Fantastisk växt som ligger på första plats hos oss bland de "klättrande" växterna.
    Glad Alla Hjärtans Dag!

    SvaraRadera
  31. Sannelig er det hvite hjerter på bladene!
    Ønsker deg en fin "alle hjerters dag" :-)

    SvaraRadera
  32. Nu måste jag nog skaffa mig en till våren. Den är ju så fin och jag har sett den hos så många.
    Allt gott och kram på dig
    Annika

    SvaraRadera
  33. Det var en vakker kjærlighetsklatrer du har der. Imponert over alle de sjeldne sortene du har i hagen din. God helg!
    Jannicke

    SvaraRadera
  34. Beautiful picture, thank you for sharing and Happy Valentine's

    SvaraRadera
  35. Vilken passande och fin bild!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  36. Ja tänk vad naturen kan skapa :) Ha det bra!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  37. Rolig tokning av temat! Själv han n jag inte hänga på denna veckan.
    Önskar dig lots of love från de dina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62