5 februari 2015

Vårlängtan


Veckans tema hos Helene i Blommig Fredag är Vårlängtan.

Crokusarna är en av de blommor som tittar upp först här hos oss.
Då är vi i April- Maj månad.

Den fantastisk tid när allt börjar vakna till liv.
Då skulle jag vilja Pausa vårens framfart. 
En tid som jag verkligen längtar till.

Att sitta ute. Ta en fika och känna hur solen värmer.
Höra på fågelkvitter, och se hur de flyger fram och åter för att hämta material till  bobygget.


Och framförallt inga mygg :o)

Snart är vi där.

Önskar dig en riktigt fin Fredag
Trevlig Helg

Gunilla

37 kommentarer :

  1. Tenk om man kunne stanse våren bare en liten stund, når krokusene dukker opp. Det er vårlengt det. Nydelige bilder. Anne

    SvaraRadera
  2. Ja nog är vi många som vill bromsa vårens framfart. I och för sig är tillbakablick på bilder en sorts vårpaus också.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Nog slås man av hur långt vårt land är och hur olika tiden och trädgårdsåret ter sig. Jag förväntar mig att de första krokusarna ska dyka upp i slutet av februari - början av mars här hos oss. Men den som väntar på något gott... :)
    Ha en riktigt fin fredag!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Just det där att kunna sitta ute och njuta av vårsolen med en kopp kaffe det är det som jag längtar mest efter.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Underbara crokus, visst längtar man efter dem. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  6. Krokusarna är underbara! Härliga bilder, som får mig att längta efter dem.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Härligt med krokus. Här brukar jag få skynda mig om jag ska hinna se dom, kaninerna gillar dom skarpt och äter dom som godis.

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  8. Ja, det blir en härlig tid! Nästan bättre än sommar - allt det härliga är ju framför oss då. Fina bilder på krokusarna!
    Ha det gott! /Leena

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder, där späddes min längtan på ordentligt ;-)
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  10. Visst är det en speciell känsla när allt vaknar till liv igen. Man förundras varje år över det som överlevt i jorden. Vackert med krokusarna!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Ja, du är inte ensam med att längta efter våren! Här har vi ju lite närmre till den, mars brukar räknas som den första vårmånaden här.
    Snödroppar och vintergäck har vi redan, men krokus har jag inte sett än!
    Har sett hur otroligt mycket snö ni har fått, där uppe! Här har vi ca 1 cm, gräset sticker upp igenom...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Just det där med att man under den tidiga våren har "allt"mysigt framför sig, det gör att man längtar dit så otroligt mycket. Annars är ju hela växtsäsongen underbar. I alla fall nu sen vi flyttade hit och fick sköna höstar också!
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla, krokus blir man verkligen glad av.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Krokus är härliga, det borde jag ha fler av i trädgården, skall försöka komma ihåg det i höst. Samt putta ner de jag har inne nu förstås, det kan man ju göra!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Du har så rätt: Snart är vi där! /Anja

    SvaraRadera
  16. Du har så rätt: Snart är vi där! /Anja

    SvaraRadera
  17. Så sant! Man önskar att man kunde stanna tiden och få njuta lite extra när väl våren kommer,
    Milla

    SvaraRadera
  18. Ja allt går alldeles för fort på våren och försommaren! Man skulle egentligen ha semster den tiden! Ha en skön helg!/ Monica

    SvaraRadera
  19. När krokusarna kommer är det vår. Jag planterade några nya i höstas.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Ja visst går vi mot en härlig tid.I dag när solen sken och man kände värmen från den då kände man helt visst att vi är på god väg till en efterlängtad Vår igen.Dina Krokusar är så fina och visst blir man glad när de kommer.Ha en trevlig kväll/Margareta

    SvaraRadera
  21. Underbara bilder som fångar längtan efter vår på ett härligt sätt....=)

    Trevlig helg!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Ja nog är det så att man ofta önskar att kunna stanna tiden, Den går så jäkla fort trots att det är vinter och att det man håller på med är ganska så tråkigt.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  23. Å kjenne vårsola varme i ansiktet er helt fantastisk! Det gleder jeg meg til - og også se krokusene blomstre:)

    SvaraRadera
  24. Ja, underbart är kort sägs det. Och visst stämmer det in på våren. Vore toppen om man kunde stanna tiden lite ibland:-)

    SvaraRadera
  25. Visst skulle man vilja pausa våren lite! Det händer så mycket hela tiden. Längtar det gör man och det går ju faktiskt rätt fort. Vi har sportlov härnere och det är ju som ett steg på vägen mot vår på nåt sätt. /Anette

    SvaraRadera
  26. Ja snart är vi där! När solens strålar värmer och krokusarna och allt annat fint sträcker på sig. Längtar! Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  27. Härliga bilder, ja visst är det tur att vi snart är där:) Ha det bra!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Krokusarna väcker upp alla humlor och insekter och det är en härlig tid på året när krokusarna börjar blomma i rabatterna.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  29. Ja tänk om man kunde pausa vårens framfart. Här är det ingen snö längre och jag hade mer än gärna haft lite snö som täckte växterna.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  30. Våren är så härlig! Nästan den bästa tiden!
    Fina bilder!
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  31. Så fina foton! Krokusar är nog den vårblomma jag skulle sakna mest om den försvann. Den sena våren för två år sedan blev jag så lycklig den där vårdagen när äntligen en av krokusarna hade slagit ut. Inga vackra tulpaner i världen kan slå det.
    Kristina

    SvaraRadera
  32. Den där tiden, när trädgården vaknar är totalt ljuvlig! En pausknapp vore inte dumt alls ;)

    Men som sagt, hela det ljusa halvåret är ljuvligt och längtan är stor!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  33. Exakt så borde vi göra! Sitta och njuta när den väl kommer, men inte hinner man det, men helt myggfritt är det :) Vackra bilder!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  34. Låter så härligt och inbjudande :) Tittade till min åker igår när mamma kom förbi. Hon har börjat vårsäsongen och hade satt sig i deras läiga hörna på trappen. Så nu går det fort...

    Ha en härlig söndag! Carina

    SvaraRadera
  35. Det går mot fine vårdager ja. Det å kjenne sola varme, er flott. Og at krokusene og snøklokkene kommer frem.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  36. Å ja, krokusen er det vakreste og sikreste vårtegnet av dem alle. Snart er de her igjen:) Ha en god uke. Jannicke

    SvaraRadera
  37. Jag känner igen mig i det du skriver. När våren kommer så vill jag att den ska vara länge. Väldigt länge. Tänk om man kunde köra den på slow speed med extra många känselspröt inställda på humlesurr, blomdoft och solsken.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62