29 mars 2015

Draba Lasiocarpa


En glad överraskning fick jag när jag tittade i stenpartiet.

Draba Lasiocarpa som jag frösått vintern 2014..

Jag sådde  frön och ställde ut krukan , så väder och vind fick göra sitt.

Nu i slutet på mars 2015 så har den börjat visa knopp.
Så spännande att få  se hur blomman ser ut.
Jag trodde inte att den skulle vara så tidig i sin blomning men huvudsaken är att den inte fryser bort. Det kan ju fortfarande bli minusgrader på nätterna.

Ha en riktigt fin dag

Gunilla



7 kommentarer :

  1. Du är så duktig med dina frösådder! Jag har aldrig vågat mig på att så perenner...
    Din lilla Draba Casiocarpa ser mycket lovande ut - har den något svenskt namn, eller vilken art är den släkt med?
    Ha en fin påskvecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag klickade på bilden för att få den större och såg då, hur fantastisk vacker den är.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vilken bedrift att lyckas med frösådder! Sådana som behöver stå ute i kylan för att gro har jag aldrig haft någon framgång med. Den ser ut att bli gul?
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  4. Det är ju bara så härligt att upptäcka allt nytt som vaknar till liv i våra rabatter.
    Ha en fin och skön vecka
    kam Meta

    SvaraRadera
  5. Vad fin, och så kul när det dyker upp såna överraskningar :) Hoppas den kommer att fortsätta trivas!
    Ha det gott!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du lyckats med Din sådd man blir så glad när man ser att det börjar växa för när man sätter sina fröer så har man ju alltid en bild i huvudet hur fint det ska bli.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  7. Alltid fasinerende med blomster som blomstrer i snøen! Draba har jeg ikke hørt om før tror jeg, artig bekjenskap :)

    Jeg satt stor pris på at du var med på x-faktor også i år, nå har jeg fått kåret vinner og offentliggjort, og det ble ikke deg men du fikk hedelig plassering :) Håper du koste deg, og at du blir med også til neste år!

    God vår!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62