6 mars 2015

Rosa

                           Malus"Profusion"  Prydnadsapel
Pion     okänd

Rhodochiton atrosanguineum  Törnrosaskjortel
                                         Sedum "Betram Anderson"

Veckans tema i Blommig Fredag är  Rosa.

Så detta axplock blir mitt bidrag.

Nu är våren på väg hit upp till oss och det är ganska tidigt tycker jag. 
Men det är bara att njuta nu när det är fina dagar.
Snön håller på att smälta bort. 
Det är lite barmark här och där så nu får jag börja kika i rabatterna.

Önskar dig  en riktigt fin Fredag.

Trevlig Helg

Gunilla

Här kan du också njuta av fina blomsterbilder Floral Friday Foto

flower photo: flower 85075e80.gif

49 kommentarer :

  1. Vilka fina val du gjort. Törnrosas.... den är så stor och fin har nog inte sett en så stor förut.Vad härligt att ni också får känna på våren.
    Ha en riktigt vin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hei! Peoner er mirakler, enkle som fylte. Vakker blodbeger. I morgen kommer våren hit også. Det er meldt flere varmegrader. Anne

    SvaraRadera
  3. Det börjar bli lite våraktigt här också, vilket är härligt! Fina rosa bidrag. Flera av mina favoriter:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så fint i rosa, törnrosas kjortel är så vaker. Härligt att våren är hos dig också
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Underbart med våren som knackar på dörren. Din törnrosa växer precis som en kjortel. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder som verkligen triggar igång längtan efter vår och sommar!
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Din Törnrosas kjortel var riktigt praktfull.Så stor och vacker.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  8. Förstår att du längtar efter vår men jag njuter av din fina omslagsbild! Och av dina rosa. En imponerande törnrosas kjortel... Just nu känns det som aprilväder i mars här hos mig.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Får instämma med övriga att din Törnrosa är verkligen fantastisk :)
    Trevlig helg!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att du också får vår snart! Visst längtar man.

    Så fint du visar. Den namnlösa pionen är underbar tycker jag. Jag tycker om de där pionsorterna som halvdubbla och öppna.

    Ha en skön helg
    Kristina

    SvaraRadera
  11. Gorgeous flowers, love the peony!
    Cheers,
    Merisi

    SvaraRadera
  12. Törnrosas kjortel är jättefin men jag tycker den är svår att så. Den är ju sååå ynklig innan man kan hantera den. Vi har bara lite snö kvar mitt på gräsmattan som ligger lite lägre än övriga trädgården. Det är inte mycket men det gör stor skillnad vid snösmältningen. I helgen ska det bli varmt. Ha en skön helg. Carita

    SvaraRadera
  13. Vilken magnifik Törnrosa du har! Jag älskar den blomman men förra årets sådd var fiasko - inte ett enda frö grodde, varken av egenplockade eller köpta. Sedan har jag läst att man kan övervintra den också, ungefär som pelargon. Det ska jag försöka med för i år har jag sått igen och några har grott. De små plantorna ska jag sköta noga! Tittade också lite extra på prydnadsapeln, jag "måste" ha ett litet träd på ett ställe och aplarna är fina flera gånger om säsongen.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Det var mycket fint, men gulligast var solrosen, som blinkar så ljuvt åi oss.

    SvaraRadera
  15. Vackra blommor. Jag älskar pionen. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  16. Törnrosas kjortel den var verkligen fin gillar även Pionen för att inte tala om den blinkande Solrosen./ Margareta

    SvaraRadera
  17. Jag beundrar din fina Törnrosas kjortel. Övervintrar du den eftersom den är så kraftig.?
    Trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  18. Lustigt, det där med rosa, en färg som jag inte är så förtjust i - utom på blommor! Rosa blommor älskar jag! Och du har ju så många och så frodiga!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  19. Jeg synes særlig sedum`en din var fin :)

    SvaraRadera
  20. Ljuvliga blommor och ljuvlig färg! Jaså ni har ännu snö kvar på sina ställen. Här är det barkmark sedan länge, ja det har i princip nästan inte vart nån snö på hela säsongen. Lite trist kanske,m en nu vill man ju ha vår förstås!!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  21. Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  22. Vakre bilder! Rosa er en skjønn farge :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  23. Vilka jättefina rosa bilder! Bertram är en riktig favorit hos mig med! Visst har du bytt bakgrund med? Jättesnygg i vart fall! Förstår att det är skönt att våren är på väg, de senaste dagarna har snön nästan smält bort helt här ,så nu går det undan! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  24. Så vacker 'Betram Anderson' är mot rosten och stenen... Den finns även här, men glömdes alldeles bort då jag skulle välja till inlägget. Men din bild får mig att längta efter den riktigt mycket.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  25. Imponerande Törnrosa! Jag brukar få de fröna i jorden så sent, men i år är de på gång.
    /Anette

    SvaraRadera
  26. Rost, sten och Sedum såå vackert! Gillar även din Törnrosakjortel. Det är en ny bekantskap för mig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  27. Vilken fin sedum! Den ska jag hålla utkik efter när det bär av till plantskolan!
    Allt gott!
    Laila
    PS Idag fick jag knacka på här hos dig flera gånger innan bloggen kom fram. Konstigt!

    SvaraRadera
  28. Åhh så vackert en stund kvar ännu innan vi får se det live .Hos mig blev det vita blommor idag ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  29. Det var den finaste törnrosa jag sett! Pionen var också helt underbart....
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  30. Tjusig prydnadsapel. Jag får nog se om jag kan hitta plats för nån sån.... Härligt att våren är på gång. Vi är lovade tvåsiffriga grader i helgen. Det känns väldigt tidigt. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  31. Den där pionen är ju helt suverän!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  32. Ja, jag får bara hålla med! Pionen är utsökt vacker. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  33. Trevlig helg i Västerbotten!

    SvaraRadera
  34. Vilka härliga rosa bilder från din trädgård!
    Min favorit är absolut din fantastiska Törnrosakjortel - så läcker...
    Önskar dig en skön helg!
    Eva

    SvaraRadera
  35. Snygga växter! ;) Vi hade en Profusion som tyvärr gick bort. Törnrosas kjortel är på gång i krukorna och Bertram A. är en favorit som gärna sprids ut lite här och där.
    Ha en fin helg trots blåsten!

    SvaraRadera
  36. 'Betram Anderson' er sånn en fin Sedum-sort!

    SvaraRadera
  37. Underbara bilder.....viken växtkraft i Törnrosakjorteln....den hamnar på min vill ha lista....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  38. Vackert, vackert! Din Törnrosaskjortel är otroligt fin, har försökt så den tidigare men aldrig lyckats!
    Ha en fin helg!
    Margot

    SvaraRadera
  39. For ett vakkert Prydeple. Rosa er herlig.

    SvaraRadera
  40. Oj, vad ska jag säga! Vilka fantastiskt vackra rosa bidrag du hittat. Törnrosas kjortel var ju hur tjusig som helst. Prydnandsaplar har jag alltid varit svag för och din har en väldigt vacker färg.

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  41. Den där Törnrosaskjortel var helt underbar! Nått som jag aldrig kommer att kunna ha - den måste man tydligen dra upp från frö själv. Nått jag är urdålig på.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  42. Härligt att våren börjar nå "permafrosten" ;-)))!
    Törnrosas kjortel är fin. Övervintrar du den eller sår/köper nytt?

    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sår nytt varje år. Tar frön från egenodlade.

      Radera
  43. Jag har satt törnrosas kjortel i år för andra gången. Förra gången så var det en som klarade sig och den blev 30 cm lång och hade kanske 5 blommor :) Inte riktigt som din galet vackra!!
    Men skam den som ger sig!

    //Veronica

    SvaraRadera
  44. Härligt med rosa och vad skönt att våren redan är på väg till er!
    Allt gott!
    Milla

    SvaraRadera
  45. Den där apeln var nåt alldeles extra fin tycker jag!
    Är det en "norrlandsöverlevare"?

    Trevlig vecka! Hälsningar Ewa

    SvaraRadera
  46. MMM Mr Anderson var ljuvlig! Så fin!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  47. Lovely shots, Gunilla!
    Thank you for participating in Floral Friday Fotos!

    SvaraRadera
  48. Oj oj Törnrosaskjortel var imponerande inte sett den innan. Allt gott Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62