20 april 2015

Nu är det snart dax

                     Primula Maximowiczii  , en frösådd. 

Den börjar visa sig nu planterad på en varm plats 
Blommar rätt så länge med rödaktiga blommor.

Idag så har vi riktigt fint väder plus 12 grader och sol.

Nu sätter växtligheten igång och det är riktigt roligt.
När vi kommer ut till sommarstället så måste jag gå runt i trädgården och kolla vad som kommit upp. 
Lika spännande varje gång.

Hoppas att du har lika fint vårväder hos dig.

Ha det gott
Gunilla

7 kommentarer :

  1. Härligt att se att du har bytt "header" till en vårbild! 12 grader och sol, det låter ju fantastiskt! Här känns det nästan som försommar idag!
    Ha det gott i vårsolens glans!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Även här känns det som vår i luften .Ljumma vindar och sol.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Hyggligt väder idag men blåsigt och jag gillar inte blåst.
    En röd primula - den måste jag hålla utkik efter!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  4. Härligt väder här jag njuter i fulla drag på kolonin skulle gärna stanna över natt. Så härligt med nåt nytt som dyker upp varje dag i rabatterna.
    Spännande att se hur den ser ut i blom också
    Ha en fin och skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så söt
    Ha en fin kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Virkelig fin primula ! Supert at du har fått varmere vær.
    Her opplever vi nesten at det eksploderer i vekst akkurat nå.
    Nyt vårdagene. :-))

    SvaraRadera
  7. Spännande! Är det första året den blommar?
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62