25 april 2015

Tur.

Pinus sylvestris "Trollguld"

Jag hade riktigt tur när jag köpte två lotter på Trädgårdsmässan i Umeå.
Jag vann och fick välja bland fyra växter som var första pris.
Då tog jag Pinusen.
En dvärgväxande tall som får gula barr och blir ca 50 cm hög och bred efter 10 år.

En vinst som jag blev riktigt nöjd över.

Trädgårdsmässan var riktigt givande både Gunnel Carlsson och Mariana Mattson var där och höll föredrag,
Köpte en Primula och en Japansk lönn som jag bara var tvungen att köpa fast den troligtvis inte klara vintern här i zon 5.
Jag får nog plantera den i kruka och ta in över vintern.
Fast  det är något jag inte riktigt gillar.


Idag så är vi ute på sommarstället .
Plus 5 grader mulet och blåsigt .
Jag får ingen riktig känsla av att vilja vara ute men lite trädgårdsjobb har det blivit ändå.

Önskar dig en riktigt fin helg.

Kramen
Gunilla

8 kommentarer :

  1. Grattis till vinsten ,hoppas du lyckas med den ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Det var en långsamväxande tall! Lönnar är jag också väldigt förtjust i, men jag får inte plats med fler här och vi har inte riktigt rätta jorden heller...
    Lite gråmulet här idag också, men 11-12 grader i alla fall.
    Vi får hoppas på bättre väder i morgon!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Gratulere med den fine busken.
    Den kjem du til å få mykje glede av.
    Våren tek tid og sette seg, her snøa det tett i dag...
    Men snart kjem mai og då er det håp ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten. Vilket fint namn den hade.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så kul att du vann det är bara att gratulera det är alltid roligt när man har turen med sig.Även här har vi fått ett litet bakslag med minusgrader på nätterna och bara några plusgrader på dagen men snart så kommer nog värmen tillbaka.Ha en bra helg/Margareta

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Sixten och Sune, men det fina trädet har jag aldrig hört talas om, men det är ju ingen nyhet när det gäller mig. Oj Oj så lite jag vet
    kram Hajan.

    SvaraRadera
  7. Så roligt med vinst
    Ha en fin kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Grattis till den fina vinsten - och lycka till med den japanska lönnen! Vill också ha en men har ännu inte hittat ett fint exemplar.
    Här var det minus 2 i morse!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62