8 maj 2015

Bara knoppar.

 Gullflocka "Thor"
 Julrosen vitblommig tittar upp lite försiktigt.
 Hundtandsliljan "Morheimii" 
Har många knoppar och riktigt dekorativa blad.
 Blodörten den dubbelblommande har börjat visa sina knoppar men behåller bladet hårt knutet runt om.
 En vitblommande Bergenia "Silberlicht" har knopp. Jag har haft  den i flera år men den har sällan blommat men i år så blir det blomning.
 Vårärten står startberedd med massor av knoppar. 
Och grodorna har börjat lägga rommen  i dammarna så nu förhoppningsvis så är  trädgårdssäsongen igång.

Dagens temperatur + 6,5 grader och mulet ingen värme att hurra för. Det gäller att ha rätt kläder på sig för det känns riktigt kyligt.


Ha det riktigt gott.
Trevlig Helg

Gunilla

6 kommentarer :

  1. ha,ha vilken trevlig bild där grodorna håller på, de såg man ju inte men hela skogen speglade sig, mycket fint foto tycker Hajan,
    ha en bra fredag önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. Mycket som står startklart att blomma, så fort värmen kommer till er! Alla plantor ser så kraftiga och välmående ut! Nu hoppas vi på en solig, varm helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Även om du har det kallt så har många blommor hittat fram ur vrårna. Blodörten letar jag efter den är slut över allt fattar inget.
    Här har vinterjackan åkt fram igen hoppas det vänder snart nu vill jag ha värme och sol.
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Växterna verkar dessbättre klara det kalla vädret riktigt bra. Hundtandsliljan ser verkligen kraftig ut! Men visst borde vi få lite värme i helgen så man känner att det är vår :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Mycket att se fram emot och det kräver att man är beredd för allt tenderar gå så snabbt.....=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. En vit bergenia låter jättefint. Jag har bara rosa.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62