4 juni 2015

Ny blomning.



Nu har rodendronen börjat blomma.
Chunninghams White.
Det är den första och enda stora rododendron som finns i trädgården.
Jag tror att jag skall köpa fler sorter .
Två små roddisar  finns också som blommar ljust lila de kommer nu i rask takt.

Blåsigt varje dag ,nu tycker jag att det räcker.

Många växter trivs i de fuktiga vädret som har varit den senaste tiden. 
Många har börjat blomma .
 En hel del Auriklar och Primulor står i full blom. 


Några av Auriklarna som blommar. Fröer köpt från Ray´s Perennial.



Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

8 kommentarer :

  1. Håller helt och fullt med dig nu räcker det. Idag sken solen och det har varit ganska så skönt i lä för blåst har det gjort. Naturen är allt bra härlig ändå att de bara orkar blomma när det är så kallt. Såg att mina pelargoner är alldeles röda i bladen det är nog för de fryser tror jag
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det märks fortfarande skillnad på vädret uppe hos er jämfört med vårt här. Idag nöp jag av de sista vissnade blommorna på min Cunninghams white. Och primulorna har också blommat över. Jag gick runt och klippte lite visset idag och tänkte på hur fort det går...
    Rena sommarvädret här idag - vi skulle behöva lite regn!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej, vilka fina bilder. Kul att Cunninghams white överlever hos dig, det gör den inte hos oss, vi får testa med tuffare sorter med en stänk av finsk sisu.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. jaa vet du vad, nu räcker det med blåst och regn.
    Så konstigt vädret blivit, eller gnäller jag i onödan ?

    kram Hajan

    SvaraRadera
  5. Vacker sjöbild med vita gäss på vattnet. Man ser att det är kallt. Så imponerad av allt du sår. Auriklarna söta.
    Trevlig nationaldag
    Anette

    SvaraRadera
  6. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera
  7. Blåser gör det är också men vi är ju inte så långt ifrån varandra .tröttsamt med allt som blåser sönder .Härlig blomning du visar ,kram Nette

    SvaraRadera
  8. Ja man blir så trött på allt blåsande. I dag har vi haft en riktig toppensommardag,
    +20 och sol. Vår Cunninghams White har blommat ett tag nu så det är väl snart över för den. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62