9 juni 2015

Ögonfröjd


Nu börjar olika Trillium blomma och den jag är mest glad över är den dubbla trilliumen "Tuckers"  . Den har jag köpt för ett par år sedan och det var en stängel och nu är det tre. Alltid lika spännande varje år om den har överlevt vintern.

Dicentra "Burning Hearts"  står i full blom. 
Den blommar hela sommaren. 
Jag har även "King of Hearts" och den blommar också.

Idag så har vi faktiskt sol och det blåser nästan ingenting.
Nu får vi äntligen ett litet andrum och kan njuta av sommaren.

Men MYGGEN är en riktig plåga för den gillar verkligen att bita mig.


Ha en fin fortsättning på veckan

Gunilla

10 kommentarer :

  1. Även här finns gott om mygg och de gillar bara mg, maken går fri!
    Burning Hearts ser väldigt frisk och fin ut - och blommar hela sommaren?! Vill Ha!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Åh, så fin din Trillium är! Jag har äntligen fått Trillium att ta sig och komma igen, efter många försök! Men det är en vanlig Trillium grandiflora, vit.
    Så glad jag blev när jag såg ditt röda fänrikshjärta! Det var ju ett sådant jag köpte när vi var på Åbergs plantskola härom veckan! Då vet jag att det ska blomma länge, förhoppningsvis...
    Lite småmolnigt här idag men inga mygg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Det är fint alt som Du har i Din trädgärd. Inga växter som jag känner igen, men det vet Du. Jag älskar när alla berättar om Era växter. aalt är ju Latin föt mig, gud så dumt det är klart , det är ju på latin.
    Tusen tack för vi får vara med.

    SvaraRadera
  4. Nydelege blomster !
    Så fint at dei kjem att år etter år.
    Ek likar slike.

    Fin tysdagskveld.

    SvaraRadera
  5. Du har så många fina ovanliga växter i din trädgård. Och jag blir så imponerad över dig som kan namnen på latin också.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mycket fint som börjat blomma hos dig eller som står i startgroparna. Här har trilliumen blommat över - nog är det fantastiskt, vårt avlånga land.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Här har också myggen kommit. Lite för tidigt för mig och i senaste laget för häckande fåglar.
    'Burning Harts' läcker.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Gillar alla trillium, min enda planta blir lite större för varje år.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det du berättar, är som en annan värld för mig. Ni är så duktiga så
    det är inte klokt. Roligy att få vara med, kram från Hajan

    SvaraRadera
  10. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62