2 juni 2015

Otroligt.

Jag blev så otroligt glad idag när jag var och tittade där jag planterat Mandragora caulescens   en planta som jag köpt av Larz Danielsson  Specialplant .  2013. 
Den kom upp i fjol med ett litet blad och i år så blir det två.
Spännande att se fortsättningen.



                                     Trillium erectum
                                   Fritillaria pallidiflora
Epimedium x rubrum Sockblomma

Lathyrus vernus  Vårärt


Här är det ingen sommarvärme än och det regnar för det mesta var och varannan dag.
Hoppas att värmen kommer snart.


Ha en riktigt fin start på Juni månad

Gunilla


6 kommentarer :

  1. Antar att det är den namnlösa tritium på första bilden. Väldigt fin färg!
    Även jag som bestämt mig för att regnet och kylan är övervägande bra för trädgården börjar tycka att det är i kallaste laget. I morse hade vi bara 4 grader!
    Vårärt ser trevlig ut - är det en som sprider sig ohämmat eller?
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Det mest fantastiska är ändå att växterna kommer upp och ser så glada ut trotts att väder och vind är rena rama höstens.Fritilarian är så fin mina har nyss blommat över. men tulpaner har jag än. i juni
    Ha en fin och skön bättre vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Värmen hoppas vi väl alla på, men växterna ser ut att trivas förträffligt i det svala vädret i alla fall!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Ja visst börjar man vara less på den här kalla våren men troligen så kommer det att vända snart och då får vi njuta desto mera av varma vindar.Du har så många intressanta växter i Din trädgård som verkar trivas./Margareta

    SvaraRadera
  5. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvaraRadera
  6. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62