28 augusti 2015

I trädgården






En daglilja som jag köpt för 5 år sedan och nu har jag äntligen fått se den blomma. Den är mörkare röd i verkligheten lite sammetsaktig.
Highland Lord  heter den.
                                   Daglilja Little Pumkin Face 
                      blommar rikligt varje år.
                       Den har smalare blad än vanlig daglilja.
                                  Några primulor har inte gett upp blomningen än. 
                      Denna är en riktig favorit.
                            primula Dawn Ansell  
                        som får dubbla vita blommor.

En frösådd Magnolia siboldii.
Jag fick frön av någon vet  inte vem.
Vintern 2013 fick fröna stå ute under snön.
Ett frö grodde av fem.
När plantan gick att hantera så planterade jag den i rabatt efter att ha vuxit i kruka i ett år.

Detta år har den vuxit riktigt bra.

Hoppas på en fin buske med blommor. Kanske ett önsketänkande men huvudsaken att den växer och frodas.


Ha det gott
Gunilla

7 kommentarer :

  1. Så vacker den röda dagliljan är! Den påminner mycket om en, som jag har, som heter "Pardon me".
    Som jag sagt många gånger förut: Du är SÅ duktig med frösådder!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jättekul med en egen Magnolia! Vackra dagliljor! Hoppas hösten blir bra så de får blomma utan att regna bort!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Den röda Dagliljan har jag en gång haft och den är ju så otroligt vacker så roligt att den trivs hos Dig för här hos mig trivdes den inte.Tänk att du har lyckats med att driva upp en Magnolia från frö hoppas verkligen att du kommer att få glädje av den de som är så vackra./Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja, de tar sin tid for å blomstre noen av dem. En fin glede når den kom da:)
    Jannicke

    SvaraRadera
  5. Vilken fin daglilja, mörka är läckra! Och lycka till med magnolian. vi får hoppas på en till varm vinter!/ Trevlig söndag! Monica

    SvaraRadera
  6. Vilken fin daglilja, mörka är läckra! Och lycka till med magnolian. vi får hoppas på en till varm vinter!/ Trevlig söndag! Monica

    SvaraRadera
  7. Snygga dagliljor. Vi har någon liknande röd som har ett annat namn. Det finns så många som ser nästan lika ut men vackra är dom. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62