22 augusti 2015

Så fin.



Nu blommar Cordonopsis Grey Wilsonii.

En slingerväxt som jag väntat på . 
I år så har den vuxit enormt och har så många knoppar.

Det är så roligt när något verkligen trivs och blommar som man frösått för ett par år sedan. 
Den får så smala rankor så att det gäller att se sig noga för när man rensar.

Den har blommat för två år  sedan bara med en blomma så nu har den förhoppningsvis grott in  sig.på sin plats.

Hoppas att du har det bra här skiner solen och vi har 22 grader.

Ha det gott
Gunilla




6 kommentarer :

  1. Åh, så vacker den är! Du är så duktig med dina frösådder!
    Högsommarvärme här också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det var en ny blomma för mig men såå vacker och vad roligt att den har börjat känna sig hemma hos dig och ger dig glädje.
    Ha det gott i solen det har jag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. <jaa! Jag har det bra i solen :)
    Vilken snygging!

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Jaa du lilla Gunilla jag får säga som vanligt, den växten har jag aldrig hört talats om . Man lär sig något nytt varje dag, men tyvärr glömmer man något annat
    varje dag. Ha det bra önskar Hajan, Du har så fin hos Dig

    SvaraRadera
  5. Vilken skönhet och knoppen var nästan lika fin som blomman.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Den är jättesöt, vi har en som blommar nu också. Man kan inte tro att dom får så fin blomma från dom ynkliga rankorna. Ha en fin vecka. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62