5 september 2015

September

 Nu blommar många clematisar i trädgården men det finns de som bara har knoppar ännu och jag hoppas att hösten blir lite varmare så att de hinner slå ut.
Här blommar clematis Multi Blue en riktigt fin storblommig clematis.
Bergenian Pink Dragonfly har blommat igen och den är riktigt fin. Håller sig nere i bladverket för man vet ju aldrig om frosten kommer.
Denna bergenia får mindre blad  än den vanliga och de får blommorna på skira stänglar. Riktigt fin.



Önskar dig en riktigt fin helg.

Gunilla.


Anne-lie W.jag kan inte kommentera på din blogg.

14 kommentarer :

  1. Ja du sommaren har verkligen varit kort i år. hoppas att hösten blir fin istället.
    vacker klematis.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Fina blomster, bergenian är jättefin.
    Hoppas att hösten blir mild hos er så blommorna blir kvar länge.
    Hos oss i norr har det redan frusit, så nu börjar löven gulna.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. I år har jag blivit förtjust i Bergenia i kruka och de har blommat 3 gånger.
    Vacker klematis du bjuder på.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. I can see that your garden is gorgeous !!
    I love all these beautiful flowers !!
    Happy weekend :)

    SvaraRadera
  5. Så härligt med senblommande klematisar! Jag tycker att allt här har blommat över väldigt snabbt i år och klematisar har jag bara tidigblommande, Har försökt med flera senblommande, men de har inte klarat sig...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Jättefina båda två men extra kul med Bergenian som många rynkar på näsan åt. Ska kolla om Rydlinge har några nya sorter att prova.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Oh så vacker bild på ditt fina sommarhus, du har i dag, den är ny ser jag.
    Håller med att det gott väldigt fort, vill inte det skall vara slut redan.
    Har så fint i min kuvös, allt blommar som bara den.Jag vill inte plocka bort det
    redan. trodde inter jag skulle ha något merb på balkongen, men känner mig riktigt
    duktig. Så det kanske bliver en liten gran med till Jul. Drn som lever får se.
    jättefint inlägg his dig tack lilla vän, så roligt att följa Er.

    SvaraRadera
  8. Så vackra blommor men det är ju hela din trädgård också med hårt arbete som du lägger ner i den.
    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera
  9. Hej, jag igen!
    Tänkte fråga dig, som är så duktig på klematisar: Har du något tips på en, som tål skugga och mager jord? Tänkte sätta någon klätterväxt mot ett plank på östersidan i en liten slänt. Har redan klätterhortensia och alpklematis...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, för svar i min blogg! Glömde ju säga att jag även har vildvin, satte det i fjor...
      Men jag ska kolla på småblommiga klematis!
      Kram, Monica

      Radera
  10. Hej
    Jag skall berätta mera när jag vet mera om hur det funkar.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Hej Gunilla, ja det är så fint när alla klematis blommar. Jag besökte dina breddgrader för ett par veckor sedan, Umeå. Hänt mycket där, bodde från och till i Umeå 1972-1981.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vi behöver verkligen en lång och varm höst men nu har vi redan haft frostvarning så vi får se. Fint med allt som blommar nu hos dig. Ha en solig dag. Carita

    SvaraRadera
  13. Vilken liten rar bergenia. Fint med klematisblomningen nu.
    Allt got
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62