28 september 2015

Slutet av September

 Clematis "Multi Blue"  Är fortfarande riktigt dekorativ, fast kronbladen på blomman har ramlat av. 
Den har blommat rikligt denna sommar.


Klätterklocka  Codonopsis ussuriensis 
Står i full blom med så fina klockor. 
En frösådd som jag sådde för ett par år sedan.
Den får rödaktiga utåtböjda spetsar på nedre  delen av klockan
                              
Gentiana sp. En höstblommande sort har massor med knoppar. Och de är så otroligt fina.



Jag har varit lite dålig på att göra inlägg här på bloggen . 
Vi bor fortfarande ute på sommarstället och det är dålig mottagning. Datorn går så sakta när jag skall blogga så det går inte att lägga in bilder.
Nu är vi hemma ett par dagar i villan och då passar jag på.

Hoppas allt är bra med dig.

Ha det gott
Gunilla

10 kommentarer :

  1. Så fin den klatterklockan var, er den vanskelig å få til?
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Ja, helt otroligt vad det blommar. Jag köpte en "Multi blue" på rean för någon vecka sedan.
    Hoppas den trivs hos mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas dina blå blommor hinner blomma jag har min grannes fina trädgård på min blogg idag ,kram nette

    SvaraRadera
  4. det var vackra bilder på dina växter, som vanligt kan ju inte jag allt detta, men roligt att titta.
    Tack snälla du för det-

    SvaraRadera
  5. Så fin sensommarblomning du har, eller är det höst. Jag gillar klätterklockan, riktigt fin. Ha en fortsatt fin vecka. Carita

    SvaraRadera
  6. Jättefin blomning fortfarande! Klätterklockan var en annorlunda klättrare, tack för tipset!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina höstdagar vi har nu.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Multi Blue er vakker og gleder lenge. Hyggelig å "høre" fra deg igjen.
    Gentinian ser nydelig ut !
    Nyt høstdagene :-)

    SvaraRadera
  9. Multi Blue hade jag också, men den överlevde inte! Stod för mörkt, tror jag...
    Men fin är den!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62