24 oktober 2015

Höststädning



Nu har höststädningen påbörjats i trädgården.

Löven tar vi bort med gräsklipparen och uppsamlare.
Det går riktigt fort och man behöver inte få ont i armarna.
I grusgångarna används lövblåsaren.

Alla ett-åriga växterna och alla clematisar har  jag klippt ner. De som kan klippas. Det kändes när jag klippte ner clematisar som var full med knopp. Då hade jag önskat att det var i början på hösten så att de hade hunnit blomma. 

Men hösten är ju fantastisk med alla sina färger det blir som en ny blomster fägring.

Här har vi haft minusgrader i natt fast under dagen så är det fint.


Önskar dig en riktigt fin fortsättning på hösten
Gunilla

5 kommentarer :

  1. Ja, vi har också varit ut och höststädat lite i trädgården efter de senaste dagarnas blåst. Men vi har räfsat och sopat, för här är det mest barr än så länge, löven sitter kvar på träden! Jobbigt, men bra motion!
    Ha en fin fortsatt helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Än så länge har vi inte haft någon frost så jag tar det lte varje dag med städningen inför hösten. rosor blommar än och jag går här och myser på kolonin. Härliga höstbilder från din städdag
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt fin söndag!
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Gillar din blogg o din mysiga trädgård. Imponerad över att du har så många ovanliga o spännande växter så pass långt norrut. När min hem längtan sätt in så brukar jag kolla på din blogg o några andra "järnäsbloggare" Det hjälper att se lite Norrlands bilder , träden , ljuset o havet. Ha en fortsatt skön höst Kram Catherine

    SvaraRadera
  5. Här höststädar vi också. det tar sin tid. Alla löv är inte nere än och vi har massor av lövträd i trädgården och runt omkring också. Men vi har haft en underbar höst än så länge och nu skall det bli riktigt varmt igen. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62