26 december 2015

Annandag Jul



Efter att vi varit ut till sommarstället och kontrollerat att allt var som det skulle så åkte vi ut till Järnäsklubb det är den yttersta utposten innan finska viken. 
Där  har det funnits en lotsstation som numera är ett vandrarhem.

En riktigt fin plats att besöka under sommarmånaderna. Där finns bland annat en fin gästhamn. Den är riktigt välbesökt under sommaren.



Så här ser det ut idag ute på sommarstället. Inte så värst inbjudande.
 Ingen snö bara is. Jag undrar hur många växter som kommer att frysa bort denna vinter då det inte finns något snötäcke.
Tråkigt men det är bara att finna sig i det.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på julen

Gunilla

5 kommentarer :

  1. Tänker det samma som du mina julrosor ute har knoppar ,ingen snö här heller ,god fortsättning Nette

    SvaraRadera
  2. Här är det ingenting som fryser bort (än så länge...), snarare ruttnar det väl, för idag har det regnat precis hela dagen!
    God fortsättning ber jag att få önska!
    Julkram, Monica

    SvaraRadera
  3. Även om det ser kallt och lite fruset ut så är det vackert hos dig
    Önskar dig en God fortsättning för snart är det ett nytt år med vita blad
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så vackert ändå. Jag önskar någon frostgrad hit till oss - då hade vi kunnat åka skridsko på alla vattensamlingar som har bildats denna höst. Marken är mättad på regn (och så är vi)!
    Ha det fint /Lotta

    SvaraRadera
  5. Vi har liiite mer snö än ni har och förhoppningsvis så blir inte detta en likadan vinter som 2013 då massa ruttnade (frös) bort för mig....vi håller tummarna för det.
    Önskar dig fortsatt njutning av dessa helger.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62